فروش اجباری تن ماهی و رب برای خرید روغن نباتی!

لست سکند

کمبود روغن باعث شده بعضی از فروشگاهها خرید اجباری به مشتری تحمیل کنند. مثلا اگر روغن می خواهید باید در کنار آن رب گوجه فرنکی با تن ماهی هم بخرید.
به گزارش کاماپرس، با اینکه گفته شد روغن مایع به اندازه نیاز مردم در فروشگاهها توزیع شده است، اما هنوز خبرهایی درباره کمبود و گرانی عجیب روغن نباتی شنیده می شود. البته بعضی از فروشگاهها هم کارهای جدیدی برای فروش بیشتر انجام می دهند. مثلا در کنار خرید روغن نباتی حتما باید چند جنس دیگر هم بخرید وگرنه روغن را به تنهایی نمی فروشند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

کارخانه و فروشگاه تبانی می کنند؟

بعضی از فروشگاهها مدعی هستند شرکت های توزیع کننده روغن نباتی برای فروش روغن چنین درخواستی دارند بنابراین آنها هم مجبور به اینکار هستند.
اما بیرشک دبیر انجمن روغن نباتی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های شما اقدام به فروش اجباری محصولات دیگری مانند کنسرو ماهی تن و رب گوجه فرنگی برای فروش روغن می کنند؟ گفت:« فروش اجباری این محصولات توسط کارخانه های تولید کننده روغن نباتی به شدت تکذیب می شود و دلیل این امر را باید جای دیگری جستجو کرد.

باید توجه داشت که بخش زیادی از تولید روغن نباتی در کارخانه هایی تولید می شود که تنها تولید کننده روغن نباتی هستند و محصول دیگری برای عرضه ندارند. احتمال می دهم که با توجه به داغ بودن موضوع فروش روغن نباتی این اتفاق در بخش فروش رخ می دهد و لازم است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای جلوگیری از این امر ورود کند.»

راز آسمان پایتخت

متخلفان جریمه می شوند

محمد علی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی درباره این تخلفات به تسنیم گفت:«بازرسی ها و نظارت ها باید توسط اتاق اصناف و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها انجام شود.

سازمان تعزیرات حکومتی مرجع دادرسی است و تخلفات صورت گرفته بعد از تشکیل پرونده توسط دستگاه های یاد شده در تعزیرات به آن رسیدگی می شود. اگر فردی اقدام به فروش اجباری کالا یا کالاهای دیگری در کنار کالاهای درخواستی خریدار کنند ضمن پس گرفتن کالا 5 برابر قیمت آن جریمه می شوند.افراد در صورت مشاهده این امر با مراجعه به سامانه 135 گزارش و شکایت خود را ارائه دهند.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز