کمبود روغن همچنان ادامه دارد

عرضه محدود روغن نباتی در بازار نشان می دهد مشکل کمبود روغن همچنان ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، چند هفته است که توزیع روغن در بازار با مشکل روبرو شده است. از همان روز اول عدم تامین ارز و نبود روغن خام و مواد اولیه را مهمترین دلیل نبود روغن بیان کردند. با اینکه دبیر انجمن صنفی صنایع روغن، از برطرف شدن مشکلات پیش آمده در این بازار با تزریق ۱۰۰ هزار تن روغن خام به کارخانه‌ها توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به کارخانه خبر داد، اما مشکل هنوز حل نشده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

کمیاب شدن روغن جامد و مایع و فروش آن به صورت محدود در رسانه ها در حالی خبرساز شد که پیش تر دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران گفته بود که به دلیل تحریم های ظالمانه و مشکلات ارزی و انتقال آن در تامین روغن خام مشکلاتی ایجاد شده است که بایستی دستگاه های مربوطه با یکدیگر همکاری کرده و چالش پیش آمده را حل کنند و همچنین بانک مرکزی نیز بایستی در تخصیص ارز برای واردات روغن به سرعت وارد عمل شود.

حواله صادر شد،‌اما روغن نیست

آریاک سفر

به گزارش ایسنا سرپرست دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار نیز با اشاره به اینکه به دلیل جو ایجاد شده در بازار روغن، برخی می خواهند روغن بخرند و در خانه انبار کنند که این مسئله باعث شده تقاضا مضاعف شود، گفته بود که تمهیداتی در نظر گرفته شده و حدود ۷۰ هزار تن سهمیه در نظر گرفتیم که ۳۰ هزار تن از این سهمیه در بخش خانوار، ۲۰ هزار تن برای فروشگاه زنجیره ای و ۲۰ هزار تن برای صنف و صنعت در نظر گرفته شده است. حواله این سهمیه‌ها صادر شده و در حال حمل است تا سریعا وارد بازار عرضه شود.

طبق وعده مسئولان مربوطه قرار بود از هفته گذشته روغن در بازار توزیع و مشکل این کالای پرمصرف حل شود اما گویا این وعده هنوز عملیاتی نشده و مشاهدات میدانی نشان می دهد مغازه های تهران یا روغن مایع ندارند یا به صورت محدود این کالا را می فروشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز