فرود سخت هواپیمای مسافربری و برخورد شدید به باند فرودگاه (ویدیو)

لست سکند

برای این که یک هواپیما بتواند به راحتی روی باند فرود بیاید، عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند تا این کار با موفقیت صورت بگیرد. البته میزان مهارت خلبان نیز در این میان بی تأثیر نیست و یک خلبان باتجربه باید بتواند در صورت بروز هرگونه پیش آمدی که مانع فرود موفق بشود، مشکل را مدیریت کند و جان مسافرانش را نجات بدهد. در ادامه ویدیوی تماشا می کنید که فرود ناموفق و برخاستن مجدد یک فروند هواپیمای ایرباس ای 321، و همچنین مهارت خلبان در کنترل پرواز را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، ایرباس ای 321 ، یکی از پرفروش ترین هواپیماهای ساخت شرکت ایرباس است. این هواپیما در مقایسه با مدل های قبلی ایرباس اندازه بزرگ تری دارد و از نظر ظاهری نیز از بدنه باریک تری بهره می برد. ظرفیت بار بیشتر، موتور قوی تر و تایرهای بزرگ تر نیز از دیگر ویژگی های ایرباس ای 321 است. علاوه بر این، سیستم ترمز نیز بهود پیدا کرده است.

این هواپیما در دو مدل A321-100 و  A321-200 تولید می شود. مدل نخست دارای مخزن سوخت اضافی نیست و در نتیجه وزن کمتری دارد و ابعادش کوچک تر است، در حالی که مدل دوم به دلیل برخورداری از مخزن سوخت اضافی، برد بیشتر و ابعاد بزرگ تری دارد. در هواپیمای ایرباس ای 321 دو موتور توربوفن قوی در زیر دو بال تعبیه شده اند. این هواپیما می تواند 180 مسافر را در خودش جا بدهد و حداکثر سرعتش به 870 کیلومتر بر ساعت می رسد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

 

مرتبط با : ایرباس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “فرود سخت هواپیمای مسافربری و برخورد شدید به باند فرودگاه (ویدیو)

  1. علی گفته:

    درود وخسته نباشید به خلبانان مسافربری ایران،،بخدا با این که هواپیما فرسوده واز رده خارج هستش ،،خداوکیلی خوب پرواز میکنن،،اگه از این هواپیما مدل جدید بدن خلبانای ایرانی مثل اب خوردن و چشم بسته به پرواز درمیان..درود برخلبانان شیرمرد ایران زمین

  2. ramin گفته:

    نباید بلند میشد …شانس اورد بعد بلند شدن سرعتش کافی بود ..ولا میخورد ب ساختموونا …اگه نمیترسید و ادامه نشستو میرفت ..ریسکش پاین تر بود ..

  3. علی گفته:

    اتفاقا خلبان ناشی بازی درآورد . جوری باید سرعت رو تنظیم میکرد که هواپیما کمونه نکنه .
    سرعتش موقع فرود زیاد بود و سر دماغه هواپیما رو نسبت به باد درست تنظیم نکرد .

  4. فرشید گفته:

    احتمالا لحظه فرود یه نفر اسلحه گذاشته رو سر خلبان گفته یا همین الان بلند میشی یا این آخرین فرودت میشه …

  5. محمد گفته:

    درسته فرمتیش شما لعنت واقا این هواپیما ها از دوره ای که بهشون می گفتن طیاره همون هواپیما هاست باور کنین بالا خره یه روزی می رسه که مسعولین با لند ۲۰۲۲ گذر موقت نرن سوار جت شخصی ها شون شن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز