غرش شنیدنی فراری دایتونا با موتور 12 سیلندر (ویدیو)

لست سکند

فراری دایتونا SP3 از آن قبیل خودروهایی است که فقط تعداد معدودی از مشتری ها و مجموعه‌داران می توانند آن را خریداری کنند، آن هم با قیمت های نجومی. البته هیچ فراری معمولی وجود ندارد ولی بعضی ها خاص تر از بقیه هستند. فراری دایتونا SP3 نیز یکی از آن خاص هاست که در ادامه ویدیویی دیدنی از این خودرو را تماشا خواهید کرد.

 

به گزارش کاماپرس، طراحی فراری دایتونا SP3 نگاهی به خودروهای عضلانی دارد، از طرفی گویی از خودروهای اسپرت مسابقه ای نیز الهام گرفته است، موتور میانی و 12 سیلندر این خودرو نیز از آن ها برگرفته شده است. این موتور 6.5 لیتری بسیار پیشرفته است و برای کاهش اصطکاک در گژن پین ها و میل بادامک از ماده ای استفاده شده است که Diamond Like Carbon نامیده می شود. در سیستم پاشش مستقیم سوخت نیز به روزرسانی هایی انجام گرفته است و موتور اکنون می تواند 829 اسب بخار نیرو تولید کند. به این ترتیب این موتور قوی ترین موتوری از کمپانی فراری است که روی یک خودرو جاده نورد تعبیه شده است. نیروی این پیشرانه قوی از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و دو کلاچه به چرخ های عقب منتقل می شود.

آن طور که کمپانی فراری به طور رسمی اعلام کرده است این خودرو فقط در اختیار مشتریان برتر  فراری و مجموعه داران قرار خواهد گرفت، یعنی کسانی که بتوانند سفیران افتخاری این برند معتبر باشند. تا سال 2022 فقط 599 دستگاه از آن ساخته شده و قیمت این خودرو قوی و شکیل 2,250,000 دلار اعلام شده است.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : فراری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “غرش شنیدنی فراری دایتونا با موتور 12 سیلندر (ویدیو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز