عوارض خروج از کشور با نرخ جدید اعمال شد + جدول قیمت

اعمال عوارض خروج از کشور-کاماپرس
ژیوار

عوارض خروج از کشور (Departure Tax)، همان مبلغی‌ است که هر شخصی که قصد خروج از کشور را دارد باید پرداخت کند. این مبلغ به حساب دولت می‌رود و برای هر نوع سفر چه هوایی، زمینی و دریایی محاسبه می‌شود. ناگفته نماند که برای کودکان زیر دو سال نیز باید این مبلغ پرداخت شود.

به گزارش کاماپرس، امسال مبلغ عوارض خروج از کشور در بودجه مصوبه مجلس یک افزایش 30 درصدی داشت. البته مقدار پرداختی عوارض خروج از کشور در 20 خرداد تغییر کرده بود، اما اخیرا در سامانه‌های پرداخت الکترونیکی اعمال شده‌اند.

اعمال عوارض خروج از کشور-کاماپرس

عوارض خروج بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

در تعیین هزینه عوارض خروج از کشور، چند فاکتور تعیین کننده وجود دارد. برای مثال تعداد دفعات و نوع سفر (زیارتی، سیاحتی یا کاری)، در میزان مبلغی که می‌پردازید تاثیرگذار است.

فرض کنید شما قصد دارید برای بار اول و با قصد سفر سیاحتی از کشور خارج شوید، در این صورت باید مبلغ 520 هزار تومان پرداخت کنید. سفر دومی‌ها باید 780 هزار تومان و سفر سومی‌ها و بیشتر هم باید مبلغ یک میلیون و 40 هزار تومان پرداخت کنند. این مبلغ برای افرادی که سفرهای زیارتی در پیش دارند، مرزنشینان یا ورزشکاران تیم ملی متفاوت است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

بد نیست بدانید که طبق مصوبه سال 1403، در سفر دوم ۵۰ درصد و در سفر سوم ۱۰۰ درصد نسبت به مبلغ عوارض سفر اول، اضافه خواهد شد.

جدول زیر اطلاعات بیشتری در رابطه با میزان پرداختی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد:

نرخ عوارض خروج از کشور1403-کاماپرس

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز