علی صاحبی کیست؟ ماجرای استرالیا چیست؟

علی صاحبی روان‌شناس معروف ایرانی در استرالیا، صبح روز پنجشنبه 4 جولای در دادگاه مدنی و اداری نیو ساوث ولز استرالیا به دلیل «رفتار حرفه‌ای نامطلوب» و «سوء رفتار حرفه‌ای» مجرم شناخته شد و دستور لغو مجوز فعالیت وی نیز صادر شد.

به گزارش کاماپرس، دکتر صاحبی روانشناس شناخته شده ایرانی هم اکنون بیش از 400 هزار دنبال کننده در اینستاگرام داشته و همچنین چندین سخنرانی در TED در زمینه روانشناسی برگزار کرده است.

وی همچنین دارای فوق دکترای اختلالات وسواس از دانشگاه سیدنی و از معدود روانشناسان ایرانی بوده که زیر نظر دکتر آلبرت آلیس (روانشناس آمریکایی) دوره‌های «شناخت درمانی» را پشت سرگذاشته و حتی گواهی «طرح‌واره درمانی» خود را از جفری یانگ، بنیانگذار این رویکرد درمانی گرفته است.

صاحبی همچنین مدتی است که موسسه‌ای برای بهداشت روان در ایران راه‌اندازی کرده و در آن بسته‌های آموزشی و درمانی را می‌فروشد.

با این حال اخیرا به دلیل مجرم شناخته شدن در پرونده‌ای در دادگاه مدنی و اداری نیو ساوث ولز استرالیا از کار برکنار شده و همین مساله نام او را بر سر زبان‌ها انداخته است.

دریان سفر امید

در این دادگاه عنوان شد که علی صاحبی، در ماه آوریل و می سال 2021 درحالی که همسر و فرزند داشته با یکی از بیماران خود وارد رابطه جنسی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در حکم دادگاه نیوسات ولز آمده که علی صاحبی با دادگاه صادق نبوده و نه‌تنها به خاطر رفتار خود عذرخواهی نکرده بلکه ابراز پشیمانی هم نکرده است. این دادگاه علاوه بر منع او از فعالیت درمانی، به مدت دو سال او را از درخواست تجدید نظر منع کرده است.

هیأت دادگاه در حکم خود، دکتر صاحبی را به عنوان «دروغگوی لجوج» معرفی کرده است. البته علی صاحبی نیز در دفاع از خود می‌گوید چنین چیزی امکان ندارد چرا‌که از «اختلال ناکارآمدی جنسی مردانه» رنج می‌برد.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان