عرضه وانت کارا در بورس/ شرایط خرید خودرو در بازار سرمایه چیست؟

لست سکند

روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه، 600 دستگاه وانت کارا گروه بهمن در بورس عرضه خواهد شد. قیمت پایه کارا دو کابین 301 میلیون و 569 هزار و 250 تومان و تک کابین آن 291 میلیون و 257 هزار تومان اعلام شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از فارابی، خرید خودرو در بازار سرمایه متفاوت از اخذ سهام و عرضه اولیه است و افراد باید اقداماتی را برای این منظور انجام دهند. ابتدا مشتریان باید کد آنلاین بورسی دریافت کنند که این کار از طریق کارگزاری فارابی هم امکان پذیر است. سپس متقاضیان خرید خودرو نیازمند افتتاح حساب وکالتی در شعب یکی از بانک‌های منتخب هستند و تا پایان ساعت کاری امروز باید مبلغ پایه را به این سپرده واریز کنند. فردا مشتریان کارگزاری فارابی باید درخواست خرید خود را در سامانه خرید آنلاین بورس کالای همین کارگزاری ثبت کرده و سپس به تعیین نمایندگی در سامانه ای بی جی اُ بپردازند تا بتوانند خودرو را تحویل بگیرند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

مزیت عرضه خودرو در بورس چیست؟

از این ماه، به صورت ماهیانه، تعداد مشخصی خودرو شاهین و کارا در بازار سرمایه عرضه خواهند شد. معمولا اطلاعات درباره رنگ، امکانات اتومبیل، کارمزد و هزینه‌های معاملاتی آن در اطلاعیه گشایش نماد اعلام خواهند شد. کارگزاری فارابی هم این اطلاعات و جزئیات را در سامانه خرید آنلاین بورس کالای خود اطلاع رسانی می‌کند.

راز آسمان پایتخت

قاعدتا متقاضیانی که خودرو را از بازار سرمایه می‌خرند، از قیمت گذاری صحیح و منصفانه و شفافیت فرآیند فروش و عرضه خودرو بهره‌مند می‌شوند. ضمنا امکان کاهش قیمت خودرو با حذف واسطه گری و قرعه کشی هم شکل خواهد گرفت.

طبق اعلام قبلی شرکت بورس کالای ایران، از برنامه تولید 15 هزارتایی خودرو کارا در سال 1401، قرار است 7 هزار و 500 دستگاه آن در بازار سرمایه عرضه شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بورس کالای ایرانسازمان بورسکارگزاری فارابی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز