بورس امروز 25 اردیبهشت ماه 1401 / شکل گیری وقفه در روند رشد شاخص کل

امروز شاخص کل بورس در مقایسه با دیروز 5 هزار و 431 واحد پایین آمد و در مرز یک میلیون و 572 هزار و 979 واحدی متوقف شد. اما شاخص کل هم وزن نسبت به به روز گذشته 325 واحد کم شد و در محدوده 444 هزار و 972 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شپنا»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. اما در مقابل نمادهای «وامید» و «تاصیکو» مانع از ریزش بیشتر این شاخص شدند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 281 میلیارد تومان از این بخش بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی هم به سهام «شپنا»، شرکت پالایش نفت اصفهان، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «شتران» و «وبملت» بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در روز جاری ارزش معاملات کل بازار سهام هم به مرز 12 هزار و 284 میلیارد تومان رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

رشد بازار بورس متناسب با تورم نیست

بازار بورس از ابتدای سال رشد خوبی را داشته و توانسته از کانال 1.5 میلیون واحدی عبور کند، اما به نظر برخی از فعالان این میزان رشد و افزایش سود سهام متناسب با تورم نیست. در این خصوص پیمان مولوی، کارشناس اقتصادی، بیان کرده که هم اکنون رشد بورس نسبت به تورم کند است. علت این کند بودن هم به رشدهای قبلی و نبود ابزار در سال 1399 بازمی‌گردد. با این حال بورس دیر یا زود روند رشد خوبی را در پیش خواهد گرفت و افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اطلاعات عمومی:

پیشینه و ارزش نماد تاصیکو

سرمایه گذاری صدر تامین با نماد تاصیکو در بازار دوم بورس حضور دارد. هم اکنون ارزش بازاری این سهم 33 هزار و 46 میلیارد تومان است. عمده سهام این مجموعه هم به شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سهامی عام، سرمایه گذاری صبا تامین، سهامی عام، و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سهامی عام، تعلق دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز