عرضه اولیه های بورس هر روزه می‌شود

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، قرار است عرضه اولیه های بورس که طی هفته های اخیر اغلب دو روز در هفته انجام شده است،  هر روزه شود.

به گزارش کاماپرس، درحالی که بررسی عرضه های اولیه انجام شده طی 5 ماهه گذشته نشان می دهد که به طور میانگین هفته ای یکبار شاهد عرضه اولیه در بازار سرمایه بودیم اما به نظر می رسد که سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم گرفته تا با ایجاد شرایط فنی، در هر روز هفته عرضه اولیه داشته باشد.
اما سوال این است که چرا بحث افزایش عرضه اولیه همواره از سوی فعالان بازار سرمایه مورد توجه بوده است؟ تجربه نشان داده که بیش از ۹۰% از عرضه‌های اولیه‌ای که در بورس انجام می‌‌شوند، سودآور هستند بنابراین سهامداران استقبال خوبی از عرضه های اولیه دارند.

ناگفته نماند که عرضه اولیه یک شرکت در بورس پیش نیازهایی دارد که سودآور بودن و شفاف بودن عملکرد مالی از آن جمله است.

20 هزار میلیارد تومان عرضه اولیه درسالجاری

به گزارش مهر، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه میزان عرضه اولیه‌ها در سال جاری ۲۰ هزار میلیاردتومان است، می گوید: فعالان اقتصادی به این سمت حرکت کرده اند که شرکتهای خود را در بازار سرمایه وارد کنند.

آریاک سفر

وی با بیان اینکه درخواست‌های افزایش سرمایه شرکتها، ۵ روزه پاسخ داده می‌شوند، گفت: با ایجاد شرایط فنی به دنبال این هستیم که هر روز هفته، شاهد عرضه‌های اولیه در بورس باشیم.

او ادامه می دهد: ضمن اینکه در حوزه تأمین مالی هم، باید به این نکته توجه کرد که یک تنوع خوبی از ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه وجود دارد که موضوع افزایش سرمایه یکی از آنها است.
قالیباف اصل اظهار می کند: این امکان را در بازار سرمایه فراهم کردیم که بنگاه اقتصادی به ارزش بازار، افزایش سرمایه دهد و این افزایش سرمایه و رشد قیمت ها، نصیب بنگاه ها هم بشود؛ این در حالی است که در گذشته، دو سال افزایش سرمایه را در اختیار هیأت مدیره قرار می‌دادند و اکنون به دنبال این هستیم که این عدد به ۵ سال افزایش یابد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “عرضه اولیه های بورس هر روزه می‌شود

  1. ناصر گفته:

    سلام یکی به این آقایون بگه شما همین یک عرضه در هفته را هم مشکل زیر ساخت دارید و دایم با قطع بودن سیستم مواجه هستید حالا طور می خرید هر روز عرضه اولیه داشته باشید

  2. زهرا گفته:

    عرضه اولیه ای که بخاد کلهمش بشه 12000تومان همون یه روز در هفته هم حذف بشه بهتره ،چیه آخه این عرضه ها زشته بخدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز