سود بورس حقوقی ها از خرید و فروش هیجانی حقیقی ها

بررسی معاملات بازار سرمایه در هفته اخیر حکایت از سود سهامداران حقوقی بورس از فروش هیجانی حقیقی ها دارد به نحوی که برخی کارشناسان سود بورس حقوقی ها را از محل نوسان گیری از بازار دانسته اند.

به گزارش کاما پرس، درحالی که طی هفته گذشته شاخص کل بورس به دو میلیون و هفتار هزار واحد رسیده بود، در یک هفته اخیر با کاهش 260 هزار واحدی به یک میلیون و هشتصد و بیست هزار واحد رسید و در این میان بسیاری از سهامداران تازه وارد، در اقدامی هیجانی و از ترس ضرر بیشتر اقدام به فروش سهام خود کرده اند.
کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که وجود تعداد زیادی کانال و صفحه در شبکه های اجتماعی به عنوان اساتید بورس، به این رفتارهای هیجانی سهامداران تازه وارد دامن زده و سود بورس را برای بورس بازان مبتدی کاهش داده است.
این کانال ها و صفحات دایم در حال سیگنال دادن برخی نمادهای خاص هستند که اکثر این نمادها به عنوان سهم بنیادی و ارزنده به افراد معرفی می شود و پس از چند روز که این نمادها به دلایل مختلف وارد فاز اصلاح می شوند، این کانال ها و صفحات به سمت سهم دیگری رفته و همین بلا را سر افراد دیگری می آورند.
به نظر می‌رسد بخشی از این سیگنال‌فروش‌ها از پیش با بعضی حقوقی‌ها برای ایجاد نوسان در سهام این شرکت‌ها توافق‌هایی کرده‌اند، چون بزرگ‌ترین برنده بازی سیگنال‌فروش‌ها بعضی حقوقی‌ها هستند.

عرضه بی مفهوم برخی شرکت های حقوقی

به گزارش فارس، یکی از نکاتی که در شرایط فعلی در میان سهامداران از آن صحبت می شود، عرضه های بی مفهوم برخی شرکت های حقوقی در بازار سرمایه است.
بیشتر این شرکت ها که از قضا دولتی هم هستند به جای برگرداندن اعتماد از دست رفته به دولت، در حال نوسان گیری از مردم هستند.
بنابراین پیشنهاد می شود که بخش های نظارتی سازمان بورس برای ساماندهی این دست سیگنال فروشان که مشخص نیست بر اساس چه تحلیل هایی این چنین رفتار می کنند،‌ وارد عمل شود.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز