عرضه اولیه صنعت غذایی کوروش و ۳ شرکت دیگر به زودی

لست سکند

شرکت صنعت غذایی کوروش، شرکت تأمین سرمایه تمدن، شرکت سپید ماکیان، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس و شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار آماده عرضه در بازار سهام هستند.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان پیش بینی می کنند، هفته پیش رو با رشد شاخص کل همراه است به همین دلیل سهامداران می توانند منتظر عرضه اولیه جدید باشند. البته سهامداران هفته پیش منتظر عرضه اولیه اپال بودند که لغو شد، اما گفته می شود چند شرکت جدید برای زمستان امسال به بازار سهام راه پیدا می کنند.

چرا اپال عرضه نشد؟

یک روز پیش از اعلام قبلی، عرضه اولیه اپال لغو شد. به نظر می‌رسد ادعای گران‌فروشی این سهم در تصمیم مدیران بورس، موثر بود و از سوی دیگر برخی از کارشناسان با اشاره به قیمت ۱۴۰۰ تا ۱۴۸۰ تومانی هر سهم «اپال» و نیاز به نقدینگی ۸/ ۳هزار میلیارد تومانی، خواهان لغو این عرضه بودند.
درباره علت این اتفاق دنیای اقتصاد نوشته بود که عده‌ا‌ی هم با بررسی دارایی‌های جاری و غیر‌جاری و بدهی‌های این شرکت و حقوق مالکانه دارایی‌ها، مدعی شدند ارزش ذاتی و واقعی هر سهم کمتر از برآورد‌های ارائه شده است.

اخبار مهم مرتبط  با بورس را بخوانید

راز آسمان پایتخت

عرضه اولیه اپال در هفته اخیر لغو شد و طبق تجربه‌های پیشین بعید است که یک هفته بعد یعنی در هفته آینده مجددا عرضه اولیه آن اعلام شود. معمولا پس از لغو هر عرضه اولیه‌ای، در عرضه اولیه مجدد آن نماد حداقل چند هفته زمان گذشته است.

چه نمادهایی در صف عرضه اولیه قرار دارند؟

مجید نوروزی، معاون امور ناشران شرکت بورس ماه پیش درباره شرکت‌هایی که آماده عرضه در بازار سهام هستند به شرکت صنعت غذایی کوروش، شرکت تأمین سرمایه تمدن، شرکت سپید ماکیان، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس و شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار اشاره کرده بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گزارش آنا، همچنین مدیر عامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (هلدینگ سیمان غدیر) نیز از عرضه سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس تا پایان پاییز امسال، خبر داده بود که احتمالا این عرضه اولیه در هفته بعدی انجام شود. البته اگر قرار باشد طبق وعده قبلی این عرضه انجام شود.
علاوه بر این، مدیرعامل تپسی نیز پیش از این گفته بود، عرضه اولیه تپسی اوایل زمستان انجام خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز