عرضه اولیه صنعت غذایی کورش قطعی شد؛ زمان عرضه و مبلغ مورد نیاز

فعالان بازار بورس چهارشنبه این هفته 29 مرداد 1399 شاهد عرضه اولیه سهام شرکت صنعت غذایی کورش خواهند بود که با نماد  (غکورش ) به جمع شرکت های صنایع غذایی بازار سرمایه می پیوندد.

به گزارش کاماپرس، مشتاقان مشارکت در عرضه های اولیه بورسی، چهارشنبه این هفته نیز همچون اغلب چهارشنبه های امسال شاهد یک عرضه اولیه دیگر در بورس خواهند بود و سهام قابل عرضه در این هفته از گروه صنایع غذایی است.

آخرین خبر در مورد عرضه اولیه غکورش تعویق این عرضه اولیه است(این خبر به روز رسانی شده است)

خبر تعویق عرضه اولیه شرکت صنعت غذایی کورش را در لینک زیر بخوانید:

در آگهی عرضه اولیه سهام شرکت صنعت غذایی کوروش آمده است : به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می رساند در روز چهارشنبه ۲۹ مرداد 1399  تعداد ۳۶۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت صنعت غذایی کورش به عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر گروه تولید روغن های حیوانی و نباتی و طبقه تولید روغن ها و چربی های گیاهی و حیوانی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد قوچ کوروش به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

آریاک سفر

مشخصات این عرضه اولیه به شرح زیر است:

زمان ورود ثبت سفارش :متعاقباً در روز عرضه اعلام خواهد شد

حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی : 100 سهم

سقف قیمت: 29000 ریال

کف قیمت: 27550 ریال

مدیر عرضه: شرکت کارگزاری فارابی

متعهدین عرضه شرکت گسترش صنایع بسته بندی کوروش

متعهد خرید شرکت گروه سرمایه گذاری کوروش

سقف تعهد خرید ۵۰ درصد از کل سهام قابل عرضه

مبلغ نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه ( غکورش )

در مورد مبلغ مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه اولیه اولا باید گفت ، عرضه غکورش نیاز به نقدینگی زیادی ندارد و با توجه به افزایش متقاضیان خرید و کوچک مقیاس بودن عرضه، این عرضه اولیه تاثیر محسوسی بر بازار بورس، نخواهد گذاشت.

تعداد حداکثر سهام قابل تخصیص به هر کد بورسی 100 سهم در نظر گرفته شده اما به نظر می رسد حدود  4.5 تا 6 میلیون نفر در این عرضه مشارکت کنند که در این صورت تعداد 50 تا 66 سهم به هر کد تخصیص خواهد یافت و بر این اساس نقدینگی مورد نیاز حدود 145 هزار تا 192 هزار تومان خواهد بود.

 

شایان ذکر است؛ علت برآورد حضور 4.5 تا 6 میلیون نفر در عرضه غکورش در نظر گرفتن اختلالات احتمالی سامانه های معاملاتی بورس و کارگزاری ها، احتمال کاهش مشارکت به دلیل کوچک مقیاس بودن عرضه این سهام و پر نکردن حجم مبنا و … است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : صنعت غذایی کورش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه صنعت غذایی کورش قطعی شد؛ زمان عرضه و مبلغ مورد نیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز