عرضه اولیه سهام پرسپولیس و استقلال زیر سوال رفت

درحالی که به گفته وزیر ورزش در مرداد ماه شاهد عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس خواهیم بود، مدیرعامل باشگاه فولاد با بیان دلایلی این واگذاری را زیر سوال برد.

به گزارش کاماپرس، سالهاست که خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح شده اما همواره به دلایلی از جمله مسایل اقتصادی، عدم تمایل دولت به این واگذاری و … این موضوع به تعویق افتاده است؛ اما امسال و با توجه به اظهارات وزیر ورزش و جوانان و همچنین مدیرعامل فرابورس پیش بینی می شود که به زودی سهام سرخابی‌ها در بازار سرمایه عرضه شود.
در بحث خصوصی سازی سرخابی ها همواره منتقدانی وجود داشته اند از مسوولان این دو تیم گرفته تا سایرتیم ها، یکی از این مخالفان که خصوصی سازی و عرضه سهام این دو باشگاه را در بازار سرمایه غیرممکن می داند؛ سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد است.

عرضه اولیه سهام سرخابی ها شعار است؟

به گفته او اگر کسی مبانی حضور در بورس را بداند این دو تیم حتی در فرابورس هم نمی‌توانند بروند چون شرکت‌هایی که زیان انباشته و منجر به هر دوره مالی‌شان حدود 500 میلیارد تومان است، اگر بخواهند سهام‌شان را به بلوک‌های خرد تعیین کنند، اول باید تکلیف تراز نابسامانی مالی‌شان را اصلاح کنند و این خصوصی‌سازی شعاری بیش نیست.
اظهارات آذری در شرایطی است که چندی پیش مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به استقبال بازار سهام از ورود و پذیرش سرخابی ها گفت: فقط برخی فرآیندها از جمله ثبت نزد سازمان بورس و افزایش سرمایه از محل دارایی‌های این دو باشگاه باقی مانده است.

فعالیت غیر قانونی فدراسیون فوتبال

آریاک سفر

به گزارش فارس، یکی دیگر از انتقادات مدیرعامل باشگاه فولاد مربوط به اقدامات فدراسیون فوتبال در برابر سرخابی هاست، آذری می گوید: در اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت آمده است که هیچ سازمان و مجمعی حق داشتن دو تیم در مسابقات فوتبال را ندارد.
او ادامه می دهد: فیفا هم طبق قوانینش اجازه این موضوع را نمی‌دهد. وزارت ورزش طبق ماهیت این دو باشگاه برایشان مدیر تعیین می‌کند و مجمع می‌گذارد. همه این‌ها نفع قانون است و غیر قابل تصور برای مراجع ذی‌صلاح در فوتبال بین‌المللی است.
آذری تاکید می کند: اینکه دولت ما هنوز تیم‌داری می‌کند چیز جدیدی نیست و بقیه تیم‌ها هم دولتی و خصولتی هستند، از ذوب‌آهن شستا تا فولاد مبارکه، مس، پیکان، سایپا و …تیم‌های خصوصی ما بیشتر از 4 باشگاه نمی‌شود و باید بپذیریم 85 تا 90 درصد لیگ ایران دولتی است.

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : استقلالپرسپولیس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز