عرضه اولیه کافه بازار و دیجی کالا در آستانه اجرا

لست سکند

از سه سال گذشته تاکنون بارها تصمیماتی درباره عرضه اولیه شرکت های استارت آپی گرفته شده اما بی نتیجه مانده و حالا قرار است که شاهد عرضه اولیه سهام کافه بازار و دیجی کالا در بازار سرمایه باشیم.

به گزارش کاماپرس، براساس اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی، سهام اولین شرکت بزرگ اینترنتی هفته اول مرداد سال جاری و پنجمین شرکت در هفته آخر شهریور در بازار سرمایه عرضه می‌شوند، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس هم می گوید: آماده‌ترین شرکت‌های استارت‌آپی برای ورود به بازار بورس کافه‌بازار و در مرحله بعدی دیجی‌کالا هستند.
در این میان برخی فعالان بازار سرمایه، معتقدند که با توجه به رشد شاخص‌ها در بازار بورس کشور طی چهار ماه گذشته، شرکت های استارت آپی به فکر عرضه اولیه سهام خود افتاده اند و در تلاشند تا از وضعیت موجود کمال استفاده را ببرند در حالی که شرایط لازم برای ورود به بازار سرمایه را ندارند.
دارایی و سودآوری این شرکت ها چندان از لحاظ حسابرسی مشخص نیست؛ بنابراین فعالان بازار سرمایه پیشنهاد می کنند که سازمان حسابرسی و حسابرسان مستقل درباره ارزش گذاری شرکت های استارت آپی توجه لازم را به خرج دهند .
هامونی، مدیرعامل فرابورس در این باره به هفته نامه شنبه می‌گوید: برای حل مشکل ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های استارت‌آپی به توافقات خوبی با سازمان حسابرسی رسیده‌ایم.
او ادامه می دهد: بسیاری از این شرکت‌های برای ارائه خدمات بهتر به مشتریانشان میلیاردها تومان روی بخش‌های زیرساخت فنی خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این درحالی است که چون این سرمایه‌گذاری قابل مشاهده نیست و در رده‌بندی دارایی‌های فیزیکی قرار نمی‌گیرد، حساب کردن آن به عنوان یک دارایی از سمت کارشناسان بورسی با اما و اگرهای بسیاری همراه است.
آیا عرضه اولیه شرکت های استارتاپی در مرداد ماه است؟
هامونی درباره اینکه آیا تا مرداد ماه شرکت‌های استارت‌آپی وارد بازار بورس می‌شوند می گوید: هم‌اکنون آماده‌ترین شرکت برای ورود به بازار بورس کافه بازار و دیجی‌کالا هستند و در پله بعدی هم شیپور و تپسی قرار دارند.
او اظهار می کند: این شرکت‌ها به همین ترتیب با توجه به مدارک و مستنداتی که وجود دارد می‌توانند وارد بازار سرمایه شوند.

 

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی کالاکافه‌بازار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه کافه بازار و دیجی کالا در آستانه اجرا

  1. ارسلان دولتخواه گفته:

    با سلام ارزانترین سهام درایران وجوددارد قیمت سهام درایران رابادلار یایورو وپوند بسنجید چنددلاراست؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز