عرضه اولیه بپیوند و 2 نکته مهم که باید به آنها توجه کرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروز بعد از دو هفته وقفه روند عرضه های اولیه سهام، با عرضه اولیه سهام شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس با نماد بپیوند از ساعت 13 تا 17 در فرابورس پیگیری می شود و متقاضیان شرکت در این عرضه باید به 2 نکته مهم درباره این عرضه توجه داشته باشند.

به گزارش کاماپرس،  شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (سهامی عام) مالک نیروگاه قم و یکی از شرکت های تحت پوشش هلدینگ برق و انرژی صبا از مجموعه های تابعه بنیاد مستضعفان است.

فتاح رئیس این بنیاد مدتی پیش از آمادگی چندین شرکت تابعه بنیاد برای عرضه در بورس خبر داده بود و بورسی شدن شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس با نماد بپیوند1 اولین گام از تحقق وعده فتاح است و چند شرکت دیگر بنیاد مستضعفان نیز به تدریج در صف عرضه اولیه قرار خواهند گرفت.

این شرکت با نماد بپیوند پس از طی مراحل پذیرش در تاریخ ۲۲ مردادماه امسال به عنوان سی‌وسومین شرکت بنیاد مستضعفان در فهرست شرکت‌های فرابورس ایران ثبت شده است.

شرکت برق و انرژی پیوند گسترپارس مالک نیروگاه سیکل ترکیبی ۷۱۴ مگاواتی قم است و یک شرکت نیروگاهی به شمار می روند بنابراین سرمایه گذاران بورسی می توانند برای بررسی افق پیش روی این شرکت به تحلیل فعل و انفعالات سهام دیگر شرکت نیروگاهی عرضه اولیه ای یعنی نیروگاه گیلان نیز نیم نگاهی داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

در ادامه دو نکته مهم درباره شرکت در این عرضه اولیه را مرور می کنیم.

1. زمان بر بودن تبدیل ثبت سفارش به خرید قطعی         

بسیاری از متقاضیان شرکت در عرضه اولیه بپیوند جزو سهامداران تازه وارد بورسی هستند و این افراد با ثبت سفارش خود انتظار دارند خرید و تخصیص سهام همان روز یا ساعاتی بعد انجام شود. این درحالیست که مراحل و فرآیند تخصیص سهام زمان بر است و تخصیص تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 12شهریور ماه انجام می شود. حتی ممکن است برخی سهامداران روز چهارشنبه نیز سهام را در پروفایل خود مشاهده نکنند و این اتفاق روز شنبه برای آنها روی دهد. بنابراین اگر برای سهام بپیوند ثبت سفارش خرید را انجام دادید و مبلغ خرید در حساب شما بلوکه شد اما سهام وارد پرتفوی شما نشد، نگران نباشید و این اتفاق به طور معمول طی یکی دو روز بعد از عرضه اولیه خواهد افتاد.

2. باز ماندن از عرضه اولیه بپیوند به دلیل اختلال در هسته معاملاتی

نکته دیگری که ممکن است سهامداران و متقاضیان شرکت در این عرضه با آن مواجه شوند این است که با وجود ثبت سفارش خرید ، سهام برای آنها خریداری نشود و کارگزاری نیز این مشکل را به هسته معاملاتی سازمان بورس نسبت دهد. متاسفانه این اتفاق در هر عرضه اولیه برای تعدادی از مشارکت کنندگان روی می دهد و هنوز مشخص نیست این مشکل در اختلالات هسته معاملاتی بورس ریشه دارد یا شرکت های کارگزاری در این زمینه مقصرند و حتی شائبه هایی در مورد عمدی بودن این مشکل از سوی برخی کارگزاری ها مطرح است. به هر حال اگر می خواهید احتمال برخورد با این مشکل برای شما کاهش یابد سفارش خود را در اولین دقایق عرضه اولیه ثبت کنید چرا که تجربه ثابت کرده است که سفارش های ثبت شده در ساعت ها و دقایق پایانی عرضه، بیشتر به این معضل گرفتار می شوند. شایان ذکر است زمان این عرضه از ساعت 13 تا 17 امروز تعیین شده است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

12 دیدگاه برای “عرضه اولیه بپیوند و 2 نکته مهم که باید به آنها توجه کرد

  1. شاهین گفته:

    اینجاست که دیگه تحلیل تکنیکال یا هر تحلیل دیگه ای …توی بورس ایران جواب نمیده
    ایران رو چه به بورس?برو به تحریمات برس

  2. علی گردنده گفته:

    بورس ایران بادست بتلا وپایین میره تازه بازار سیاسی هم شده آقایان قشر متوسط بزرگ نمیگذارند شما یه لقمه نون بخوریدن ما همیشه باید محتاج آنها باشید ولی خدای به این بزرگی را فراموش کردند که تمام مخلوقات قوت میدهد بیا محترمانه از بورس خدا حافظی کنیم شاید بزرگان راحت تر زندگی کنند آقا سهام شاخص سازها ۵۰ و۶۰ درصد منفی این ریزش برای چیه یک کشور فقط با دلار زندگی میکنه نه دلار ۲۳۵۰۰ چرا ریزش

  3. ناشناس گفته:

    واقعا دولت با چه رويى بازهم داره عرضه اوليه به مردم مى فروشه ؟

    واقعا دولت كى ميخواهد دستش رواز جيب ملت وسهامداران در بياره والا جيب مردم پاره شد

  4. یاری گفته:

    الان با این وضعیت بورس، انگار دوباره قضایای سال ۹۳ تکرار میشه و کاری کردن که هیچ کسی نتونه پولشو از بورس بیرون بکشه، من خودم یه بار اون موقع گزیده شدم، توصیه میکنم صبرکنید و همشبفکر فروش نباشید، دولت رو از رو ببرید.

    • ربات سرخطي گفته:

      با اين وضعيت داغون بورس ديگه فقط بايد عرضه اوليه خريد
      ولي خوب قطعا کار آسوني نيست با صف هاي سنگيني که داره
      حتما بايد سفارش سرخطي گذاشت اونم توسط ربات

    • مجتبی کاوه گفته:

      ثبت سفارش خرید بپیوند روز سه شنبه 11 شهریور از ساعت 13 تا 18 انجام شد و چهارشنبه امکان خرید این سهام وجود ندارد.

  5. مهدی گفته:

    ‌مبلغ جهت خرید سهم بپیوند توسط کارگزاری مفید بلوکه شده ولی تو سفارشاتم چیزی نیست…؟؟؟؟

    وارد تاریخچه سفارشات هم که میشم نوشته بپیوند (خطا)؟؟؟؟؟

  6. امین گفته:

    برای بنده نیزمبلغ جهت سفارش خریدبپیوندتوسط کارگزاری مفیدبلوکه شده ولی درسفارشات خبری نیست ودرتاریخ سفارشات نوشته خطا،جریان چیه؟این بازی جدیده کارگزاری مفیدهست؟

    • رحیم گفته:

      سلام – برای من هم اتفاق عجیبی افتاده است در مورد کارگزاری مفید . چون من در توافقنامه سفارش عرضه اولیه را روی اتوماتیک قرار داده ام الان هم بپیوند را خرید کرده برایم اون هم 150 سهم بود ولی در پرتفوی 77 سهم خریده است نکته مهم اینجاست که 77 سهم خریده ولی پول 150 سهم را از حساب بنده کسر کرده است لطفا اگه کسی در این مورد اطلاعاتی دارد اطلاع رسانی کند ممنون

  7. منم گفته:

    مال منم همینطور شد…
    خوب این درصد ها رو اگر میگیرن باید سیستمشون باعث جلوگیری از تضییع مال و سرمایمون بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز