عرضه اولیه بپیوند در روزهای تاریک بورس رکورد شکست

لست سکند

با وجود ریزش های اخیر بورس در جریان عرضه اولیه سهم بپیوند  به هر کد (نفر)، حداکثر 78 سهم درقیمت 18500 ریال (سقف قیمت) ، تخصیص یافته و رکورد مشارکت کنندگان در عرضه های اولیه نیز با این عرضه شکسته است.

به گزارش کاماپرس، با آغاز تخصیص سهام به هجدهمین عرضه اولیه بازار سرمایه ایران در سال 99 مشخص شد که  در این عرضه تعداد 5 میلیون و 594 هزار و 10 کد معاملاتی ‏(نفر) مشارکت داشتند که از بین آنان، 5 میلیون و 570 هزار و 981 کد (نفر)، خریدار این سهم بودند.

به این ترتیب رکورد مشارکت کنندگان در عرضه های اولیه با عرضه سهام بپیوند شکسته شد.

آخرین رکورد مشارکت سهامداران در عرضه اولیه، مربوط به عرضه سهام یکی از شرکت های لبنی تابعه شستا با نماد زملارد بود که در آن 5 میلیون و 545 هزار و 29 کد (نفر)، خریدار عرضه اولیه این سهام بودند.

به این ترتیب سهام شرکت برق و انرژی پیوند گسترپارس که مالک نیروگاه سیکل ترکیبی ۷۱۴ مگاواتی قم است و یک شرکت نیروگاهی به شمار می رود در اختیار سهامداران حقیقی بازار بورس قرار گرفت. سرمایه گذاران بورسی می توانند برای بررسی افق پیش روی این شرکت به تحلیل فعل و انفعالات سهام دیگر شرکت نیروگاهی عرضه اولیه ای یعنی نیروگاه گیلان نیز نیم نگاهی داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

این نیروگاه دارای چهار واحدی گازی هر کدام با ظرفیت اسمی ۱۲۸.۵ مگاواتی ساخت میتسوبیشی ژاپن و دو واحد بخاری ۱۰۰ مگاواتی ساخت ABC ایتالیاست.

شایان ذکر است معاملات سهام بپیوند از روز شنبه در بازار آغاز خواهد شد و تلاش معامله گران برای پر کردن حجم مبنای در نظر گرفته شده برای این سهم نیز از شنبه کلید خواهد خورد.

سهام عرضه اولیه بپیوند در روزهای پرنوسان بازار و نزولی بازار وارد بورس شده است و باید دید در معاملات پیش رو این سهام روند مثبت پرشدت و ادامه دار دیگر عرضه های اولیه را طی خواهد کرد یا خیر.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز