عجیب ترین ورزش های دنیا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورزش‌های محبوبی مانند فوتبال، بسکتبال، بیسبال و… برای همه شناخته شده هستند. اما ورزش‌های غیرمعمول و اغلب خشنی در جهان وجود دارند که نام آن‌ها کمتر شنیده شده است. برخی از آن‌ها زیرمجموعه ورزش‌های دیگر هستند و برخی دیگر رشته مستقلی محسوب می‌شوند. در این لیست به معرفی ۱۰ مورد از عجیب‌ترین ورزش‌های دنیا خواهیم پرداخت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

۱. کوییدیچ (Quidditch)

در کتاب و فیلم‌های هری پاتر، کوییدیچ ورزشی بود که به صورت معلق در هوا انجام می‌شد. بازیکنان روی جاروهای جادویی‌شان بایستی توپ پرنده موجود در زمین را بگیرند و وارد دروازه‌های حلقه مانند کنند‌. چنین ورزشی در دنیای واقعی هم وجود دارد، با این تفاوت که تماما روی زمین انجام می‌گیرد. بازیکنان روی چوب جاروهای نمادین خود می‌نشینند و سعی می‌کنند همان کارها را انجام دهند‌. در کنار سرگرم‌کننده بودن کوییدیچ یکی از عجیب‌ترین رشته‌های ورزشی به شمار می‌رود.

۲. رگبال (Regball)

رگبال یا راگبال یک ورزش خشن روسی و ترکیبی از ورزش‌های بسکتبال، کشتی و راگبی است. هفت بازیکن هر تیم باید درست مثل جنگجویان در مقابل هم بازی کنند. در این ورزش، مانند بسکتبال وارد شدن توپ به حلقه معیار امتیاز گرفتن است. اما در رگبال دریبل وجود ندارد، بنابراین بازیکنان برای گرفتن توپ باید با هم درگیر شده و کشتی بگیرند. خبیب نورماگومدوف (Khabib Nurmagomedov) از قهرمانان سبک وزن این رشته به شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

۳. مسابقه ماشین‌های عجیب (Soapbox Racing)

مسابقه ماشین‌های عجیب همه ساله در بسیاری از نقاط جهان برگزار می‌شود. در این مسابقه شرکت‌کنندگان بایستی ماشین‌های دست‌ساز خود را از مسیری حاوی موانع متعدد عبور دهند. در بخش امتیازدهی فقط سرعت معیار نیست و عوامل مختلفی از جمله خلاقیت و عملکرد شرکت‌کنندگان مورد توجه قرار می‌گیرد. ظاهر ماشین‌ها اغلب با الهام از فرهنگ پاپ و یا تاریخ طراحی می‌شود و رانندگان نیز لباس‌های خاص متناسب با وسایل نقلیه خود را بر تن می‌کنند.

۴. مسابقه پنیر غلتان (Cheese Rolling)

مسابقات پنیر غلتان با قدمت حداقل ۲۰۰ سال هر ساله در گلاستر انگلستان برگزار می‌شود. در این رشته نسبتا خطرناک، شرکت‌کنندگان در یک شیب ناهموار به تعقیب یک پنیر گرد غلتان می‌پردازند. اولین کسی که زودتر از بقیه به پایین تپه برسد برنده پنیر می‌شود. در انتهای این مسیر پرشیب افراد کنترل سرعت خود را از دست می‌دهند، بنابراین تعدادی از بازیکنان راگبی در پایین تپه حضور دارند تا آن‌ها را متوقف کنند.

۵. هاکی زیرآب (Underwater Hockey)

هاکی روی یخ و هاکی روی چمن رشته‌های ورزشی شناخته شده‌ای هستند، اما هاکی زیرآب از عجیب‌ترین زیرمجموعه‌های آن به شمار می‌رود. در این ورزش که در استخر انجام می‌شود، بازیکنان بدون داشتن تجهیزات تنفسی و با کمک یک چوب کوتاه، سعی می‌کنند توپ هاکی را وارد دروازه کنند‌. دشوار بودن حرکات بازیکنان در زیر آب باعث شده نقش دروازه‌بان از این رشته حذف شود. از نکات قابل توجه هاکی زیرآب این است که هر بازیکن باید برای نفس گرفتن به سطح آب بازگردد، بنابراین سایر اعضای تیم جایگاه وی را پوشش می‌دهند.

۶. پرش کانال (Canal Jumping)

این ورزش عجیب هلندی، تا حدی مشابه ورزش پرش با نیزه است. در این رشته بازیکنان باید با کمک یک نیزه ۱۲ و نیم متری، بدون خیس و گل‌آلود شدن، از یک کانال به کانال دیگر بپرند‌. پرش موفقیت آمیز از کانال نیازمند مهارت و تجربه بالایی است. برای مثال بازیکنان اغلب تلاش می‌کنند تا جایی که ممکن است از میله بالا بروند تا در مقابل نوسانات تعادل خود را بهتر حفظ کنند.

۷. کشیدن گوش (Ear Pull)

این رشته دردناک به‌عنوان بازی سنتی اقوام اسکیمو شناخته شده است. در این بازی رقبا روبه‌روی هم می‌نشینند و رشته‌ای به دور گوش‌های آن‌ها پیچیده‌ می‌شود. سپس شرکت‌کنندگان باید تا جایی که می‌توانند رشته را کشیده و در حین حال در مقابل درد مقاومت کنند‌. بازی تا زمانی که یکی از آن‌ها تسلیم شود ادامه دارد. گاهی در اثر فشار وارده آسیب‌های جدی به گوش بازیکنان وارد می‌شود.

۸. شیرجه مرگ (Death Diving)

شیرجه مرگ، ورزشی نروژی است که بازیکنانی با قدرت بدنی بسیار بالا می‌طلبد. در این رشته شرکت‌کنندگان باید از روی تخته‌ای به ارتفاع ۱۰ متر داخل استخر بپرند. در ابتدای شیرجه، فرد بدون هیچ چرخشی، سعی می‌کند تا جایی که ممکن است ژست‌های خلاقانه بگیرد. کمی قبل از ورود به آب، او بایستی بدن خود را به حالت جنینی یا میگو درآورد تا از آسیب‌های ناگوار جلوگیری کند. در این مسابقه سرعت و مدت زمان حفظ ژست از مهم‌ترین معیارهای امتیازدهی هستند.

۹. بوسابال (Bossaball)

این ورزش غیرمعمول ترکیبی از ورزش‌های والیبال، فوتبال، ژیمناستیک و کاپوئرا است. در این رشته که در یک زمین بادی انجام می‌شود بازیکنان سعی می‌کنند توپ را از روی تور عبور داده و از مناطق تعیین شده امتیاز کسب کنند. این امتیازها در سبک والیبال این ورزش با دست و در سبک فوتبال آن با اعضای دیگر بدن کسب می‌شود. پخش موسیقی مفرح در عین بازی از ویژگی‌های جذاب بوسابال به شمار می‌رود.

۱۰. بوتائوشی (Bo-taoshi)

این ورزش سنتی ژاپنی، به صورت دسته‌جمعی انجام می‌شود. در اغلب مواقع، هر تیم دارای ۱۵۰ بازیکن است که شامل ۷۵ مهاجم و ۷۵ مدافع است. هر تیم یک تیر چوبی بلند دارد که حریف برای سرنگون کردن آن تلاش می‌کند. هر کدام از طرفین بتواند چوب تیم مقابل را تا ۳۵ درجه پایین بیاورد برنده می‌شود. بوتائوشی رشته‌ای بسیار خشن و پر از مصدومیت به شمار می‌آید و مشت و لگدهای زیادی در آن رد و بدل می‌شود.

نویسنده: زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

آریاپی
روکش مارال
رایانه کمک
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز