طرز تهیه قهوه ترک به صورت حرفه‌ای +نکات و ترفندها

قهوه - کاماپرس
ژیوار

قهوه ترک یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین روش‌های تهیه قهوه در جهان است که ریشه در فرهنگ و سنت‌های غنی کشور ترکیه دارد و با طعم منحصربه‌فرد و عطر دل انگیزش جایگاه ویژه‌ای در دل علاقه‌مندان به قهوه پیدا کرده است. اما تهیه قهوه ترک به صورت حرفه‌ای نیازمند دقت، صبر و رعایت تکنیک‌های خاصی است که از نسل‌های گذشته به جای مانده‌اند. در این رپورتاژ قصد داریم شما را با طرز تهیه قهوه ترک به روشی حرفه‌ای آشنا کنیم و نکات و ترفندهایی را به اشتراک بگذاریم که با رعایت آن‌ها می‌توانید این نوشیدنی بی‌نظیر را به بهترین شکل ممکن آماده کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

مواد اولیه لازم برای تهیه قهوه ترک

تهیه قهوه ترک به صورت حرفه‌ای نیازمند مواد اولیه بسیار ساده‌ای است که در جدول زیر به طور کامل ارائه شده است.

قهوه - کاماپرس

قهوه

قهوه‌ای که برای دم قهوه ترک مورد استفاده قرار می‌گیرد بسته به ذائقه افراد می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی براساس درجه برشته بودن می‌توانید قهوه ترک را در 3 مدل لایت مدیوم و دارک تهیه کنید. در ادامه توضیح جامعی درباره هر کدام از انواع قهوه ترک ارائه می‌دهیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

قهوه - کاماپرس

دریان سفر امید

قهوه ترک لایت

برخلاف تصور بسیاری از افراد قهوه ترک لایت دارای کافئین زیادی است و از این رو یک قهوه‌ کاملا مناسب برای افرادی است که به دنبال کافئین بالا و کسب انرژی بیش‌تر هستند. رنگ پودر قهوه ترک لایت قهوه ای روشن است؛ نوشیدنی آن دارای اسیدیته زیادی بوده و نیز طعم تلخی ملایمی از آن احساس می‌شود.

قهوه ترک مدیوم

این نوع قهوه ترک دارای اسیدیته و کافئین متوسطی بوده و قهوه ترکی که با استفاده از این نوع قهوه تهیه می‌شود دارای تلخی متوسطی است. از این رو قهوه ترک با درجه رُست مدیوم که رنگ قهوه‌ای متوسطی دارد با ذائقه بسیاری از افراد مطابقت داشته و بیشترین مصرف کننده و طرفدار را در بین انواع قهوه ترک دارد.

قهوه ترک دارک

پودر قهوه ترک دارک به رنگ قهوه‌ای تیره است؛ کافئین و اسیدیته آن کم بوده و طعم نوشیدنی آن طعم تلخی زیادی دارد. تجربه نشان داده که افراد زیادی علاقه‌ای به طعم ترش و اسیدی قهوه ندارند و از این رو اسیدیته کم قهوه ترک با درجه رُست دارک آن را به یک نوشیدنی محبوب تبدیل کرده است.

شکر

به طور کلی قهوه ترک دارای 3 طعم ساده، کم شیرین و شیرین است اگر می‌خواهید قهوه ترک با طعم ساده دم کنید نیازی به اضافه کردن شکر ندارید و برای دم قهوه ترک کم شیرین و شیرین باید به ترتیب 1 یا 2 قاشق چای خوری شکر مواد به قهوه ترک خود اضافه کنید.

آب

مراحل تهیه قهوه ترک

  1. در ابتدا 2 قاشق چای خوری پودر قهوه ترک در جذوه بریزید.
  2. حالا نوبت اضافه کردن شکر است. شکر را به میزان لازم و بسته به طعم قهوه ترک مدنظرتان در جذوه بریزید.
  3. و در آخر یک فنجان آب به جذوه اضافه کنید.
  4. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا بایکدیگر ترکیب شوند.
  5. جذوه را روی شعله کم قرار دهید و منتظر بمانید که قهوه دم بکشد.
  6. با مشاهده حباب‌های ریز در کناره‌های جذوه و به محض بالا آمدن قهوه جذوه را از روی حرارت بردارید.
  7. با استفاده از یک قاشق کوچک فوم قهوه ترک را در فنجان‌ بریزید و جذوه را مجدد روی شعله قرار دهید.
  8. اجازه دهید قهوه مجدد بجوشد و به محض بالا آمدن دوباره آن شعله را خاموش کنید.
  9. قهوه ترک شما آماده سرو است. نوش جان!

نکات و ترفندهای دم قهوه ترک حرفه‌ای

اگر به دنبال دم یک قهوه ترک لذیذ با فومی دلچسب هستید ترفندها و نکات ریز اما بسیار مهمی وجود دارد که باید انجام دهید. در ادامه تمامی ترفندهای دم قهوه ترک را در اختیار شما قرار می‌دهیم که راز قهوه‌ ترک‌های خوشمزه‌ای در کافی شاپ‌ها می‌خورید در آن‌ها نهفته است.

  1. برای دم قهوه ترک از آب سرد استفاده کنید، چرا که باعث افزایش فوم قهوه ترک شما می‌شود.
  2. تنها باید قبل از قرار دادن جذوه روی حرارت مواد را به خوبی هم بزنید تا قهوه و شکر کاملا در آب حل شوند. هم زدن قهوه زمانی که جذوه روی حرارت قرار دارد باعث از بین رفتن فوم آن خواهد شد.
  3. توجه کنید که باید قهوه ترک را روی شعله کم دم کنید. زیاد بودن شعله باعث جوشیدن زودتر قهوه می‌شود که این مانع آزادسازی کامل طعم و آرمای قهوه در آب شده و با نوشیدن قهوه ترک طعم عمیق آن را احساس نخواهید کرد.
  4. بعد از اینکه جذوه را برای بار اول از روی شعله برداشتید فوم قهوه ترک را به طور مساوی بین فنجان‌ها تقسیم کنید و بعد از برداشتن آن برای بار دوم در ابتدا تمامی فنجان‌ها را تا نصف پر کرده و مجددا نیمه دیگر را پر کنید. این کار باعث غلظت یکسان قهوه ترک در تمامی فنجان‌ها می‌شود.
  5. توجه کنید که حین سرو قهوه ترک باید آن را از ارتفاع بسیار کم در فنجان‌ها بریزید. سرو قهوه ترک از ارتفاع زیاد باعث از بین رفتن فوم قهوه ترک شما خواهد شد.
  6. نکته آخر و مهم این است که برای تهیه یک قهوه ترک خوشمزه با طعم اصیل باید پدر قهوه ترک باکیفیت و تازه‌ای خریداری کنید که در طعم قهوه ترکی که دم می‌کنید بسیار تاثیرگذار است.

پودر قهوه ترک باکیفیت از کجا بخریم؟

قهوه - کاماپرس

برای تهیه یک قهوه ترک با بهترین عطر و طعم، استفاده از پودر قهوه باکیفیت و مرغوب اهمیت زیادی دارد. انتخاب پودر قهوه‌ تهیه شده از دانه‌های مرغوب و آسیاب‌شده به‌صورت بسیار ریز و یکدست، تاثیر مستقیمی بر عطر و طعم نهایی قهوه ترک شما خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید پودر قهوه ترک باکیفیت به فروشگاه‌های تخصصی و معتبری مراجعه کنید که محصولاتی با استاندارد بالا ارائه می‌دهند همچنین جهت خرید آنلاین انواع قهوه ترک به وبسایت های تخصصی و معتبری مراجعه کنید که در این زمینه کاملا شناخته شده هستند و کلیه نمادهای اعتماد الکترونیک را دارا می باشند و همچنین بتوانند شما را در پیدا کردن بهترین نوع قهوه راهنمایی و مشاوره بدهند. به دلیل اینکه در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که نوشیدنی قهوه‌ با عطر و طعم بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : بسیط
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان