طرح جدید مجلس برای حل مشکل مسکن جوانان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به گفته یک نماینده مجلس؛ طرح مسکن جوانان هفته آینده با یک فوریت در مجلس مطرح می شود.

به گزارش کاماپرس؛ در حالیکه کارشناسان بازار مسکن وضعیت فعلی این بازار و ریشه های نابسامانی آن را در گرانی بی ضابطه، ناهمگنی و کندی واکنش عرضه به تحولات تقاضا و سوداگری در پی ضعف قوانین نسبت میدهند، مجلس تازه ادعا کرده که در پی آن است که با تصویب طرحی مشکلات مربوط به مسکن را به خصوص در حوزه تامین مسکن جوانان حل کند.

بسته های مَسکَنی در مجلس

در همین رابطه حسینعلی حاجی دلیگانی به فارس در مورد مشکل مسکن جوانان گفته است:در این زمینه جلساتی با صاحب نظران و مسئولان بخش‌های مختلف مرتبط با مسکن در ساختمان هیأت رئیسه مجلس برگزار کردیم  و دنبال این هستیم که 2 بسته سیاستی، یکی بسته نظارتی و دیگری بسته تقنینی و اصلاح قوانین مرتبط با مسکن را تهیه کنیم.

نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس گفت: کشور ما از 165 میلیون هکتار وسعتی که دارد تنها 0.42درصد در آن سکونتگاه ساخته شده و ساخت مسکن در کمتر از 0.5درصد مساحت کشور باعث شده تراکم جمعیت صورت گیرد و قیمت‌ها بالا رود، به خاطر اینکه طرح آمایش زمین اجرا نشده است.

عرضه و تقاضا تناسب ندارد

حاجی دلیگانی در مورد اینکه میزان عرضه و تقاضای مسکن آیا با هم تناسب دارد، گفت: در حال حاضر 3.5 میلیون پسر و 3 میلیون دختر در کشور داریم که زمان ازدواج‌شان گذشته و هنوز ازدواج نکرده‌اند و هر سال حدود 828 هزار پسر و 630 هزار دختر به سن ازدواج می‌رسند.
حاجی دلیگانی افزود: این در حالی است که 3 میلیون ازدواج عقب افتاده و سالانه 600 هزار ازدواج جدید صورت می‌گیرد و باید برای تأمین مسکن آنها سالانه 1.2 میلیون واحد مسکونی ساخته شود تا کسری مسکن رفع شود. ظرفیت هم وجود دارد و 3 پارامتر مشخص شامل زمین که  60 درصد قیمت تمام شده مسکن را تشکیل می‌دهد و همچنین پول برای ساخت و ساز که نقدینگی زیادی در دست مردم وجود دارد و نیز زیرساخت و خدمات وجود دارد.

حرکت انقلابی در حوزه مسکن لازم است

به گفته عضو هیأت رئیسه مجلس یکی از راهکارها ایجاد شهرهای جدید و الحاق زمین به شهرهای موجود است. برای ساخت یک مسکن 2 سال زمان نیاز است که از این زمان 8 تا 9 ماه آن برای مراحل بروکراسی و اداری و شهرداری‌ها، بانک‌، دهیاری‌ها، بنیاد مسکن صرف می‌شود که این‌ها مانع رونق تولید مسکن است.
حاجی دلیگانی گفته است: باید یک حرکت انقلابی در بخش مسکن انجام شود. با وضع کنونی مسکن بورس‌بازی و دلال‌بازی وجود دارد و مردم برای تهیه مسکن به تنگنا و سختی رسیده‌اند.

انتهای پیام

روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز