یک طرح جدید درباره بازنشستگی تامین اجتماعی

لست سکند

تعدادی از نماینده های مجلس با تدوین طرحی خواستار حذف حداقل سن بازنشستگی با پرداخت ۳۰سال حق بیمه شدند.
به گزارش کاماپرس، در طرح جدید نمایندگان دیگر حداقل سن مطرح نیست و براساس آن حداقل سن برای بازنشستگی تأمین اجتماعی حذف می‌شود. در این طرح کسانى که 30 سال تمام کار کرده اند و در هر مورد حق بیمه مـدت مزبور را به سازمان پرداخته اند می‌توانند تقاضاى مستمرى بازنشستگى کنند.
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گزارش تسنیم متن این طرح به‌شرح زیر است:
«مطابق با تبصره 1 ماده 76 قانون تأمین اجتماعی، کسانى که 30 سال تمام کار کرده و در هر مورد حق بیمه مـدت مزبور را به سازمان پرداخته باشند در صورتى که سن مردان 50 سال و سن زنان 45 سال تمام باشد، می‌توانند تقاضاى مستمرى بازنشستگى نمایند. شرط 30 سال کار کامل قابل درک است، اما اینکه در کنار آن شرط سنی هم قرار داده شده است، باعث نوعی بی‌عدالتی می‌شود.

زیرا افرادی که به‌طور مثال از 18سالگی کارشان را آغاز کرده‌اند، اگرچه در 48سالگی سی سال سابقه خود را پُر می‌کنند، لکن به‌خاطر شرط سنی مندرج در قانون بایستی دو سال اضافه‌تر صبر کنند تا بتوانند تقاضای بازنشستگی نمایند، حال اگر فردی بخشی از خدمت خود را در مشاغل سخت و زیان‌آور طی کرده باشد، در سنین بسیار پایین‌تری آن سی سال سابقه را پر خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

زیرا هر سال سابقه خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور معادل 1.5 سال فعالیت در مشاغل عادی محاسبه می‌گردد و این بی‌عدالتی خیلی واضح‌تر خود را نشان می‌دهد، برای حل این معضل و رفع این بی‌عدالتی پیشنهاد می‌شود شرط سنی مندرج در تبصره 1 ماده 76 قانون تأمین اجتماعی حذف گردد و به افرادی که کف 30 سال سابقه شغلی را پُر می‌کنند، اجازه داده شود بدون در نظر گرفتن میزان سن آنان، بازنشسته شوند.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز