طراحی دکوراسیون رستوران؛ 25 ایده الهامبخش

دکوراسیون رستوران-کاماپرس
ژیوار

اگر‌ نمی‌خواهید رستوران شما فقط یک رستوران بیرون‌بر باشد، باید ایده‌های جذابی برای طراحی آن در سر داشته باشید تا افراد از حضور در رستوران لذت ببرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

تمام صاحبان رستوران‌ها با بودجه‌های میلیاردی، رستوران خودشان را تبدیل به بهترین انتخاب مشتریان نکرده‌اند.‌ می‌توانید با ایده‌های کوچک اما هوشمند، افراد زیادی را به سمت رستوران خود بکشید. در این بخش 25 ایده برای طراحی جذاب دکوراسیون رستوران را به شما معرفی‌ می‌کنیم.

دکوراسیون رستوران-کاماپرس

1.از تخته سیاه‌های نوستالژی استفاده کنید

تخته سیاه یکی از نوستالژی‌ترین وسایلی است که هیچ گاه قدیمی‌ نمی‌شود. از این تخته‌ می‌توانید در قسمت ورودی کافه یا رستوران استفاده کنید و منوهای ویژه روز را با استفاده از گچ روی آن بنویسید. چند نقاشی کوچک هم به جذاب‌تر شدن این ایده کمک‌ می‌کند. اگر در کشیدن نقاشی استعداد ندارید، یک پیام بامزه روزانه روی تخته خود بنویسید و به مزایای کافه مثل وای فای رایگان هم اشاره کنید.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

2.دیوارهای داخلی را طراحی کنید

اگر در وسط رستوران خود ایستادید و دیوارها را خالی دیدید، بهتر است فکری به حال آنها کنید. یکی از ایده‌های جذاب برای تزیین دیوارها، استفاده از هنر طراحی روی دیوار است. نقاشی‌ها، طرح‌ها و آیکن‌های مینیمال و ساده را به دیوارهای خود اضافه کنید تا افراد بیشتری از نشستن در کنار دیوارهای رستوران لذت ببرند و ساعات بیشتری را در کافه رستوران شما بگذرانند.

3.منوی رستوران را طراحی کنید

این روزها بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها دیگر از منوهای فیزیکی استفاده‌ نمی‌کنند و به جای آن از QR کدها بهره‌ می‌برند. اما هنوز هم مشتریانی هستند که‌ نمی‌توانند با این کدها کار کنند و نیاز به منوی فیزیکی دارند. پس حتی اگر‌ نمی‌خواهید تعداد زیادی منوی فیزیکی طراحی کنید، همیشه چند عدد از آنها را داشته باشید یا منو را به صورت تابلوی بزرگ پشت میز پیشخوان طراحی کنید.

4.برای دکوراسیون رستوران از قفسه‌ها کمک بگیرید

اگر‌ می‌خواهید در فضای رستوران به جز میزها و صندلی‌ها، چیز دیگری محیط را اشغال نکند، قفسه‌های دیواری بهترین انتخاب برای رنگ و روح بخشیدن به فضای کافه هستند.‌ می‌توانید وسایل دکوری و تزیینی مختلفی را در قفسه‌ها قرار دهد بدون آن که فضای رستوران را شلوغ کنند؛ این قفسه‌ها در عین حال جذابیت بصری بیشتری به فضای شما‌ می‌بخشند.

دکوراسیون رستوران-کاماپرس

5.تصاویر یا نقاشی‌های پرتره را روی دیوارها قرار دهید

اگر مطمئن نیستید از چه آثار هنری روی دیوارها استفاده کنید، پرتره بازیگران، نویسندگان، خوانندگان و افراد سرشناس‌ می‌تواند ایده خوبی برای آویزان کردن روی دیوار باشد. با توجه به برند خودتان، به سراغ پرتره‌هایی بروید که بیشترین هماهنگی را با شما دارند.

6.از برچسب‌ها و استیکرهای دیواری استفاده کنید

یکی دیگر از ایده‌هایی که برای تزیین دیوار رستوران وجود دارد، برچسب‌ها هستند. استیکرهای دیواری گزینه‌های مقرون به صرفه‌‌ای هستند و‌ می‌توانید طرح‌های دلخواه خودتان را هم سفارش دهید تا متمایز دیده شوید.

7.تزیین دیوار با هر وسیله‌‌ای که جذاب است!

بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها، وسایل قدیمی از دوچرخه گرفته تا دوربین و پرچم و حتی لاستیک خودروها را روی دیوارها آویزان‌ می‌کنند. این کار به جذابیت بیشتر فضای شما کمک‌ می‌کند. فقط حواستان باشد که این وسایل را روی دیوارها محکم کنید و از وسایلی استفاده کنید که با برند و فضای رستوران شما مطابقت دارند.

8.با نورپردازی درست، اتمسفر رستوران را تغییر دهید

نورپردازی کافه‌ها و رستوران‌ها اهمیت زیادی دارد و با توجه به نوع کاربری فضا، باید به سراغ نورپردازی‌های مختلف رفت. پیش از نورپردازی تعیین کنید که رستوران شما برای کدام یک از شرایط زیر طراحی شده است:

  • دوستانی که بیشتر شب‌ها وقت‌ می‌گذرانند و درباره روزشان با یکدیگر صحبت‌ می‌کنند. (نورهای رنگی LED گزینه بهتری است.)
  • رستوران برای شام خانوادگی و افراد با تمام سنین طراحی شده است. (بیشتر نورهای سفید و پر رنگ استفاده کنید.)
  • رستوران برای زوج‌های جوان و عاشق طراحی شده است. (لامپ‌های آویز با رنگ زرد انتخاب بهتری است.)

دکوراسیون رستوران-کاماپرس

9.روی میزها از گلدان استفاده کنید

لازم نیست گل‌هایی که روی میز قرار‌ می‌دهید حتما طبیعی باشد؛‌ می‌توانید از گلدان‌های ساده و گل‌های مصنوعی استفاده کنید. اما بهتر است میزها را خالی نگذارید تا حال و هوای رستوران حفظ شود.

10.کارت QR کد را تزیین کنید

اگر از QR کد به صورت تابلو یا برگه چاپی روی میزها استفاده‌ می‌کنید، اطراف آنها را با نوشته‌ها یا طراحی‌های جالب تزیین کنید تا مشتریان گرسنه مجبور نباشند فقط به یک تکه کاغذ مربعی سیاه و سفید نگاه کنند.

11.هنر پرسنل خودتان را به کار بگیرید!

اگر ظروف مختلفی روی میز پیشخوان خود دارید، بگذارید پرسنل با هنر خودشان آنها را تزیین کنند تا خلاقانه‌تر به نظر برسید. از هنر پرسنل‌ می‌توان برای طراحی لیوان‌های کاغذی و بیرون‌بر هم استفاده کرد تا احساس بهتری به مشتری منتقل شود.

دکوراسیون رستوران-کاماپرس

12.از آینه‌های بلند برای دکوراسیون رستوران استفاده کنید

اگر فضای کافه کوچک به نظر‌ می‌رسد و ایده‌‌ای برای طراحی دیوارها ندارید، آینه‌های بلند ایده خوبی هستند. استفاده از آینه‌ها باعث‌ می‌شود افراد برای ثبت تصاویر سلفی هم از آنها استفاده کنند. پس‌ می‌توانید نام برند خودتان را هم در کنار آینه‌ها اضافه کنید تا از تبلیغات رایگان بهره ببرید!

13.از فضای باز برای قرار دادن میز و صندلی استفاده کنید

اگر فضای رستوران کوچک است، از حداکثر فضایی که‌ می‌توانید استفاده کنید. اگر امکان قرار دادن میز و صندلی‌ها در فضای بیرونی وجود دارد، این کار را انجام دهید. بسیاری از افراد ترجیح‌ می‌دهند در فضای باز از آب و هوا لذت ببرند.

دکوراسیون رستوران-کاماپرس

14.از چترهای رستورانی استفاده کنید

اگر میز و صندلی‌ها را در فضای باز قرار دادید، حتما از چترهای رستورانی استفاده کنید تا آب و هوای گرم و بارانی، مزاحم مشتریان نشود. علاوه بر این‌ می‌توانید اطراف چترها را با گیاهان مختلف تزیین کنید.

15.دیوار بیرونی یا ویترین را تزیین کنید

اگر رستوران کوچکی دارید، دکوراسیون متمایز فضای بیرونی رستوران‌ می‌تواند فضای شما را فانتزی و جذاب نشان داده و توجه مشتریان را جلب کند. برای این کار‌ می‌توانید از رنگ آمیزی‌های خلاقانه، استیکرهای دیواری یا حتی گرافیک آرت استفاده کنید.

16.پنجره‌های رستوران را تزیین کنید

اگر در فضای کافه رستوران خود پنجره‌های بزرگ دارید، با استفاده از استیکرهای جذاب، آنها را تزیین کنید. روی پنجره‌ها‌ می‌توانید نام رستوران یا طرحی از غذاهای موجود در منو را اضافه کنید. فقط حواستان باشد که تمام پنجره را اشغال نکنید.

17.از گل و گیاه استفاده کنید

قرار دادن گیاهان چه در فضای خارجی رستوران و چه در فضای داخلی‌ می‌تواند جذابیت فضای شما را دو چندان کند. لازم نیست برای استفاده از گل و گیاه، یک دیوار از گل‌های رز تدارک ببینید؛ قرار دادن گلدان در بخش ورودی کافه هم ایده خوبی خواهد بود.

18.کف پوش رستوران را با رنگ‌ها تزیین کنید

شاید افراد کمی به تزیین کف رستوران توجه کنند؛ اما اگر فضای زیادی برای دکور ندارید،‌ می‌توانید با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، توجه مشتریان را به کف پوش کافه خودتان جلب کنید.

19.لوگوی رستوران را در فضای بیرونی قرار دهید

لازم نیست لوگوی رستوران خیلی بزرگ باشد؛ اما اضافه کردن نام رستوران به صورت یک تابلو یا دیوار نوشته‌ می‌تواند در بهبود شخصیت برند شما تاثیر زیادی داشته باشد. به یاد داشته باشید که برای حفظ بافت لوگوی رستوران با بودجه کم، باید به سمت طراحی‌های مینیمالیستی بروید.

20.از لامپ‌های ریسه‌‌ای استفاده کنید

لامپ‌های ریسه‌‌ای برای دنج کردن فضای کافه و رستوران انتخاب خوبی هستند. لازم نیست حتما به سراغ لامپ‌های ریسه‌‌ای بزرگ بروید؛ انواع لامپ ریسه‌‌ای LED هم‌ می‌تواند دکوراسیون شما را جذاب‌تر کند. به خصوص اگر‌ می‌خواهید فضای باز رستوران را نورپردازی کنید.

دکوراسیون رستوران-کاماپرس

21.از چترها و کاورهای مختلف در فضای باز رستوران استفاده کنید

در آفتاب تند تابستانی هیچ کس علاقه ندارد در فضای باز رستوران شما غذا میل کند. پس با خرید انواع کاورها و چترهای رستورانی، یک محیط آرام و خنک را برای مشتریان خود آماده کنید.

22.از چراغ‌های نئونی استفاده کنید

چراغ‌های نئونی در فضاهایی که نور کمتری وجود دارد، جذاب‌تر به نظر‌ می‌رسند. از انواع تابلوهای نئونی‌ می‌توانید برای دکوراسیون دیوارها و ایجاد فضای سرگرم کننده استفاده کنید.

23.با رنگ‌ها بازی کنید

برای جذاب‌تر نشان دادن فضای رستوران بد نیست با پالت‌های رنگی آشنا باشید. در حال حاضر پالت‌های رنگی انعطاف پذیرتر شده‌اند و‌ می‌توانید رنگ‌های مختلف را در کنار هم امتحان کنید یا اینکه فقط در محدوده امن پالت‌های رنگی قرار بگیرید.

24.یک استایل برای رستوران خودتان انتخاب کنید

استایل یا سبک دکوراسیون، حرف‌های زیادی درباره فضای شما‌ می‌زند. سبک مینیمال، رترو، مدرن یا سنتی و هر سبک دیگری، مشتریان خاصی را به سمت رستوران شما‌ می‌کشاند. اگر قرار است مشتریان خودتان را دوست داشته باشید، بهتر است فقط از یک سبک دکوراسیونی در فضای خود استفاده کنید.

25.خودتان باشید!

در نهایت این ایده‌ می‌تواند یکی از سخت‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون باشد؛ چون شما‌ می‌خواهید همه چیز عالی به نظر برسد. اما همیشه انتخاب و اجرای آنچه که دوست دارید، آسان‌تر‌ می‌شود. پس چیزهایی را امتحان کنید که با شخصیت خودتان همخوانی دارد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز