ضدآب کردن کابینت ام‌ دی‌ اف با ارزان ترین روش ممکن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ضدآب کردن کابینت آشپزخانه، نه تنها به حفظ زیبایی و عملکرد آن کمک می‌کند، بلکه می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش دهد و به سلامتی و بهداشت آشپزخانه کمک کند. کابینت‌های ام‌دی‌اف ضدآب، به مرور زمان دچار آسیب کمتری می‌شوند و نیازی به تعویض یا تعمیرات مکرر ندارند.

کاماپرس در این گزارش چند روش ارزان برای ضدآب کردن کابینت ام‌دی‌اف را بررسی می‌کند.

اسپری‌های ضدآب نانو: این روش یکی از راه‌های ساده و ارزان برای ضدآب‌کردن کابینت ام‌دی‌اف است. ابتدا محل مورد نظر را تمیز کنید و سپس اسپری ضدآب نانو را روی آن بزنید و صبر کنید تا خشک شود. این اسپری با قیمت میانگین 500 هزار تومان در بازار موجود است.

آب‌بندی با ژل و کرم: این روش بیشتر در کارگاه‌ها و موقع ساخت کابینت ام‌دی‌اف استفاده می‌شود. با این روش، تمام برش‌های ام‌دی‌اف را به ژل یا کرم آغشته می‌کنید و بعد از خشک شدن، ام‌دی‌اف‌ها را در محل مورد نظر قرار می‌دهید. یکی از محل‌های پرکاربرد، محل اتصال ام‌دی‌اف‌ها به ظرفشویی است. هر تیوپ از ژل چسب ضدآب به قیمت 289 هزار تومان قابل خریداری است.

رنگ کردن کابینت ام‌ دی‌ اف: رنگ‌هایی در بازار وجود دارند که ضدآب هستند و با ایجاد یک لایه روی ام‌دی‌اف، باعث مقاومت در برابر رطوبت می‌شوند. این روش می‌تواند به صورت یک مرحله در هنگام رنگ آمیزی کابینت‌ها اعمال شود.

بیشتر  بخوانید:

این روش‌ها به ترتیب ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های موجود برای ضدآب کردن کابینت‌های آشپزخانه هستند و می‌توانند به حفظ طول عمر و زیبایی کابینت‌ها کمک کنند.

برچسب برای ضدآب کردن کابینت

همچنین می‌‌توانید انواع دیگر از کابینت‌ها را با چسباندن برچسب ضدآب کنید؛ یکی از این راه‌ها استفاده از برچسب کابینت طرح ممبران است. این روکش پشت چسب‌دار ضد آب و قابل شستشو و مناسب کمددیواری، کابینت، دیوار، میز و تمام سطوح صاف است. قیمت هر رول از این برچسب ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین هررول برچسب کابینت هایگلس متالیک نیز ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین می‌توانید از اسپری آب‌گریز محافظ چوب ام‌دی‌اف با حجم 400 میلی لیتر استفاده کنید. قیمت هر قوطی اسپری ایرانی، ۱۳۰ هزار تومان است.

گفتنی است که این اسپری با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، یک پوشش نانو ساختاری را روی سطوح بدون پوشش مصنوعات چوبی ایجاد می‌کند که خاصیت آبگریزی دارد. این پوشش باعث می‌شود تا روی لبه‌های برش‌خورده و بدون پوشش چوب، لایه‌ای رنگی تشکیل شود.

این لایه رنگی به دلیل خاصیت آبگریزی خود، مانع از خیس شدن و تورم ام‌دی‌اف می‌شود. با توجه به اینکه پوشش ایجاد شده پس از خشک‌شدن رنگی و پودرمانند است، توصیه می‌شود برای استفاده در مکان‌هایی که دور از دید هستند، مانند لبه پشتی کابینت ام‌دی‌اف، دور سینک ظرفشویی و زیر درب‌های چوبی، از این محصول استفاده شود.

انتهای پیام

مرتبط با : آیچوبپارت تجارتکابینت بازار
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز