صید پشه آئدس در 5 استان / نوع جنوبی تهاجمی تر است

تب دنگی-کاماپرس
ژیوار

تب دنگی یک بیماری ویروسی است و  از طریق گزش پشه‌های آلوده به ویروس دنگی به انسان منتقل می‌شود. در حال حاضر صید پشه آئدس در 5 استان کشور گزارش شده است.

به گزارش کاماپرس، حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر در 5 استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان و مازندران پشه آئدس صید شده است، گفت: هرچند نوع پشه صید شده در شمال و جنوب با یکدیگر متفات بوده و پشه جنوب تهاجمی‌تر و شدت بیماری بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

علایم نوع شدید تب دنگی

در مورد علائم این بیماری هم می‌توان به تب ناگهانی مانند آنفلوانزا،‌ دردهای بدنی فوق‌العاده شدید، ضعف، بیحالی، سردرد، اسهال و استفراغ اشاره کرد. همچنین با توجه به این‌که ویروس به سیستم دفاعی حمله می‌کند و تعداد پلاکت خون پایین می‌آید خونریزی از دهان، ‌بینی و مدفوع رخ می‌دهد.

دریان سفر امید

تب دنگی شدید یک اختلال تهدید کننده حیات است. علائم هشدار دهنده تب شدید معمولا 24 تا 48 ساعت پس از برطرف شدن تب اولیه تظاهر می‌شود. این ویروس می‌‌تواند فاکتورهایی از خون که مسئول تشکیل لخته و حفظ ساختار رگ‌‌های خونی هستند را از بین ببرد.

راه‌های انتقال تب دنگی

به نقل از تسنیم، راه انتقال تب دنگی عمدتا از طریق پشه‌های آلوده به ویروس دنگی به انسان است. به گفته فرهنگ بابامحمودی متخصص بیماری‌های عفونی انتقال این بیماری از فرد به فرد صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه خون فرد آلوده در مسیر اهدای خون قرار گرفته و سرایت کند. دوره نهفتگی این بیماری ۳ تا ۱۵ روز است و در برخی مبتلایان هم‌ بدون علامت بوده اما ویروس در خون وجود دارد.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “صید پشه آئدس در 5 استان / نوع جنوبی تهاجمی تر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز