صدور مجوز مشاغل خانگی در سه روز!

افرادی که متقاضی دریافت مجوز مشاغل خانگی هستند، باید به سامانه مجاز مربوط به این کار مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. بعد از ثبت اطلاعات، سه روز به کارشناسان مربوطه اجازه داده خواهد شد تا به بررسی مدارک و شرایط بپردازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ کسب و کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایرنا، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اعلام کرد که مجوز مشاغل خانگی ظرف سه روز مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و صادر خواهد شد، وگرنه این مجوز به صورت خودکار و الکترونیکی صادر می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نظر عبدالملکی مشاغل خانگی اکنون در زیست بوم اشتغال کشور نقش موثری دارند و باعث انتقال بخشی از ارزش افزوده به خانه می‌شوند. ضمن اینکه این مدل مشاغل سرمایه و منابع مالی کمتری نیاز دارند و افراد می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای در محل سکونت و کنار خانواده مشغول کار باشند.

طبق اطلاعات موجود، در کشورهای فوق صنعتی 23 درصد کل مشاغل به شغل‌های خانگی اختصاص دارد. چون این نوع کار کردن به طور مستقیم روی پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور موثر است.

زمینه سازی برای بیشتر شدن مشاغل خانگی

اکنون در ایران هم این شیوه کار کردن بسیار رایج شده است. صاحبان این مشاغل با کسب مجوز این امکان را دارند، به آسانی در خانه مشغول به کار شوند. البته نهادهای مربوطه هم بر روند کاری این نوع مشاغل نظارت کافی را دارند. در این خصوص وزیر کار به دومین جلسه شورای عالی اشتغال اشاره‌ای داشته و بیان کرد؛ 14 بند مصوب در این جلسه داشتیم که یکی از آن‌ها مربوط به آسان کردن مشاغل خانگی و انجام نظارت دقیق بر این مدل فعالیت‌ها بود. هم اکنون 240 هزار شغل خانگی ایجاد شده که عبدالملکی معتقد است کشور بیشتر از این تعداد ظرفیت دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز