وام جدید اشتغال به چه افرادی پرداخت می‌ شود؟

هفته گذشته نشست شورای هماهنگی موسسات عامل با محور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برگزار شد. طی این جلسه مدیران چهار موسسه عامل با پرداخت تسهیلات از محل منابع بازپرداختی وام اشتغال روستایی موافقت کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حجت اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این نشست بند دوم صورت مجلس دهمین نشست کارگروه ملی را بررسی کرد. این بند درباره پرداخت تسهیلات، موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل منابع بازپرداخت است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

قانون اشتغال روستاییان و عشایر در سال 1396 به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت. منابع اعتباری برای این طرح از صندوق ملی تامین می‌شود و تقریبا 1.5 میلیارد دلار است. موسسات عامل پرداخت این تسهیلات بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید اعلام شدند.

نرخ وام اعطایی برای این منظور 6 درصد در نظر گرفته شد. البته نرخ این تسهیلات هم متغیر بوده و برای ساکنان مناطق مرزی 4 درصد است. وام گیرندگان این طرح تسهیلاتی می‌توانند حداکثر طی 9 سال اقساط را بپردازند.

کدام طرح های روستایی مشمول وام اشتغال شدند؟

طبق اطلاعات موجود از آغاز سال 1400 تا پایان مردادماه، تقریبا 2 هزار و 948 طرح تصویب شد. همچنین از شهریورماه تا زمان حاضر هزار و 512 طرح دیگر هم مورد حمایت قرار گرفتند. 87 درصد افرادی که از این طرح تسهیلاتی بهره بردند، دارای مدرک دیپلم بودند.

افراد با مقاطع تحصیلی بالاتر مثل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دلیل نداشتن ضمانت یا مهارت کافی امکان بهره گیری از تسهیلات این طرح‌ را نداشتند. بر اساس آمار موجود، از لحاظ جنسیت هم 66 درصد وام گیرندگان طرح اشتغال روستایی را مردان و 34 درصد را هم زنان تشکیل دادند.

مرتبط با : بانک توسعه تعاونبانک کشاورزیپست بانکصندوق کارآفرینی امید
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز