شکایت جنجالی یک زن از گوگل

ژیوار

یک زن آفریقایی – آمریکایی که سال‌ 2014 در گوگل شاغل بوده، از این غول فن‌آوری به اتهام تعصب‌های نژادی سیستماتیک شکایت کرده است.
به گزارش کاماپرس و به نقل از گاردین و بیزنس اینسایدر، این زن مدعی است گوگل به کارکنان سیاه‌پوست حقوق کمتری پرداخت و فرصت‌های ارتقا شغلی را از آنها سلب می‌کرده است. این شکایت دو روز پیش در در دادگاه فدرال در سن خوزه، کالیفرنیا ثبت شده است.
آوریل کرلی، زنی است که ادعا می‌کند گوگل کارکنان سیاه‌پوست را در مشاغل سطح پایین‌تر نگه می‌داشته و اجازه پیشرفت به آنها نمی‌داده است. بنابه شکایت او، شرکت آلفابت که مالک گوگل است، فرصت رسیدن به نقش‌های کلیدی و رهبری را در اختیار سیاه‌پوستان قرار نمی‌داده است.
وکیل این زن، بن کرامپ است که پیش از این وکالت خانواده جرج فلوید را برعهده داشته است. جرج فلوید در ماه می سال 2020 توسط افسر پلیس سابق مینیاپولیس، درک شووین کشته شد. بن کرامپ به رویترز گفته است: گوگل برخلاف ادعاهایی که در مورد افزایش تنوع کارکنانش می‌کند، برای کارمندان سیاه‌پوست خود ارزش کمی قائل است و به آنها حقوق کمتری پرداخت می‌کند و رفتار نامناسب با آنها دارد.
کرلی ادعا کرده که گوگل در مصاحبه‌های شغلی از داوطلبان سیاه‌پوست، سئوال‌های سخت‌تری می‌پرسد تا آنها را در موقعیت‌های شغلی پایین‌تری قرار دهد. او که شش سال در گوگل مشغول به فعالیت بوده، مدعی است بارها مورد آزار قرار گرفته و از پرسش‌های جنسی مدیران خود احساس تحقیر می‌کرده است.
این شکایت، اولین و تنها شکایت از رفتارهای نژادپرستانه در گوگل نیست؛ پیش از این نیز برخی دیگر از کارکنان رنگین‌پوست گوگل نسبت به رویکردها و سیاست‌های نژادپرستانه درون این شرکت گلایه داشته‌اند.
انتهای پیام

دریان سفر امید
مرتبط با : گوگل
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز