شستا با 5 درصد رشد راه خود را از پالایش یکم جدا کرد

لست سکند

دو نماد بسیار پربازدید بورس یعنی شستا و پالایش یکم هفته پیش در کنار هم روزهای منفی متوالی را تجربه کردند اما امروز شنبه 29 آذرماه 1399 شستا 5 درصد رشد کرد تا راه خود را از پالایش که همچنان منفی باقی ماند، جدا کند.

به گزارش کاماپرس، در بین نمادهای بورسی دو نماد شستا و پالایش از یک نظر وضعیت مشابهی دارند و آن تعداد فراوان افراد دغدغه‌مند درباره این دو سهام است. سهامداران شستا از آن رو بسیار فراوانند که این سهم عرضه اولیه ای در بدو بورسی شدن با استقبال فراوان سرمایه گذاران مواجه شد و بازدهی خوبی داشت و اکنون نیز با وجود ریزش های فراوان، سهامداران فراوانی به این سهم وفادار مانده اند.

پالایش یکم وضعیت به کلی متفاوتی دارد و فراوانی افرادی که در این سهم سرمایه گذاری کرده اند بیشتر به دلیل بازدهی نسبتا خوب اولین صندوق دولتی یعنی دارا یکم و تبلیغ و اطمینانی بود که دولت به سهامداران برای سرمایه گذاری در این سهم می داد.

امروز شستا بعد از چند روز متوالی سرانجام 5 درصد جهش کرد و به صف خرید رسید اما پالایش همچنان با بازدهی منفی سهامداران خود را با ضرر و زیان مواجه کرد. شایان ذکر است گروه فرآورده‌های نفتی از معدود گروه‌های قرمز در بازار امروز بود و سبد سهام پالایش یعنی سهام های شبندر، شتران و شبریز هم با کاهش نسبی قیمت سهام روبرو شدند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم بورس را بخوانید:

معامله ‌گران امروز حدود ۱۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهام، حق تقدم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و ۴۸۲ هزار معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان دادوستد کردند. با در نظر گرفتن معاملات پنج هزار و ۲۱۹ میلیارد تومانی فرابورس، ارزش کل معاملات بازار سرمایه به رقمی حدود ۱۷ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان می‌رسد که رقم کمی نسبت به روز‌های گذشته به حساب می‌آید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز