شرایط کار در لهستان + مدارک لازم برای درخواست کار

ژیوار

برخی از ایرانیان به خاطر شرایط خاص کاری لهستان، علاقه­مند به کار در این کشور هستند. مهاجرت کاری به لهستان نیز همانند سایر کشورهای جهان دارای شرایط و قوانینی است که دانستن این ضوابط می‌تواند به موفقیت افراد کمک زیادی کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط و قوانین کار در لهستان پرداخته است.

مزایای کار در لهستان

لهستان به چند دلیل خاص، مقصد بسیاری از ایرانیان برای یافتن کار و شرایط بهتر شغلی است. مهم‌ترین دلیل، موقعیت خاص جغرافیایی این کشور است که در مرز شرق و غرب اروپا قرار دارد. این کشور عضو اتحادیه اروپا است و همین موضوع باعث می‌شود که ورود به این کشور به منزله ورود به اروپا تلقی شود.

از سوی دیگر یافتن کار در لهستان و مهاجرت به این کشور، آسان‌تر از کشورهای غرب اروپا بوده و حتی بسیاری از افراد، این کشور را به عنوان سکویی برای مهاجرت نهایی به کشورهای پیشرفته‌تر اروپایی می‌دانند. در واقع یافتن کار مناسب در کشورهای پیشرفته اروپایی و مهاجرت به این کشورها  از مبدا لهستان آسان‌تر از یافتن همان کار و مهاجرت از مبدا ایران است.

راحتی یافتن کار در لهستان

لهستان یک کشور صنعتی و اقتصاد این کشور وابسته به صنعت و تولید است؛ به همین دلیل همواره نیاز به نیروی کار خارجی دارد. هم اکنون نیز بخش عمده‌ای از نیروی کار این کشور را کارگران خارجی و به­ویژه اوکراینی تشکیل می‌دهند، اما لهستان به نیروی کار سایر کشورها از جمله ایران نیز برای چرخش چرخ صنعت خود نیاز دارد.

دریان سفر امید

برخلاف بیشتر کشورها که فقط برای نیروی تحصیل کرده و ماهر، ویزای کار صادر می‌شود، در لهستان برای نیروی کار ساده هم امکان کار و مهاجرت کاری وجود دارد. شرط یافتن کار در این کشور، داشتن دیپلم است و شغل‌های مورد نیاز همچون کارگر ساده در کارخانه‌های این کشور نیز می‌تواند باعث مهاجرت راحت‌تر نیروی کار ایرانی شود. در واقع نیروی کار ایرانی حتی بدون داشتن مدرک بالای تحصیلی و سابقه خاص کاری می‌تواند ویزای کار از لهستان دریافت کند و خیلی سریع در یکی از مراکز صنعتی این کشور مشغول به کار شود.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به لهستان

شرط سنی دریافت ویزای کار در لهستان، داشتن 18 تا 45 سال است و افرادی که در این بازه سنی هستند، به راحتی می‌توانند برای یافتن کار در لهستان اقدام کنند. اگرچه داشتن مدرک دیپلم برای کار در لهستان کفایت می‌کند، اما افرادی که دارای مدارک بالاتر هستند، شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور دارند و می‌توانند صاحب شغل‌های بهتر با درآمد بالاتر شوند.

قبلا دانستن زبان لهستانی جزو شرایط دریافت ویزای کار بود، اما در سال‌های اخیر این شرط نیز برداشته شده است و متقاضیان با دانستن نسبی زبان انگلیسی می‌توانند درخواست ویزا دهند. بیشتر مردم لهستان با زبان انگلیسی آشنا هستند و این زبان به نوعی زبان دوم مردم لهستان محسوب می‌شود. البته تسلط به زبان انگلیسی و دانستن زبان لهستانی، مزیتی غیرقابل انکار است.

یافتن کدام شغل‌ها در لهستان آسان‌تر است؟

برخی از شغل‌ها که مردم لهستان علاقه‌ای به اشتغال در آن‌ها ندارند، به راحتی برای کارگران خارجی و نیروی کار ایرانی قابل دستیابی است. برای نمونه می‌توان به شغل‌هایی همچون مراقبت از سالمندان، پرستاری، کارگری و انبارداری اشاره کرد. یافتن برخی از شغل‌ها نیز آسان است، ولی نیاز به مهارت دارد که از جمله آنها می‌توان به نانوایی، برقکاری، جوشکاری، خیاطی و شغل‌های فنی مشابه اشاره کرد.

در صورتیکه مهاجران مدرک تحصیلی مناسبی داشته باشند، می‌توانند شغل‌های مهندسی را نیز مد نظر داشته باشند. مهندسان برق، مکانیک و عمران شانس بیشتری برای پیدا کردن یک کار خوب در این کشور دارند. همچنین این کشور نیاز شدیدی به متخصصان آی تی و مهندسان کامپیوتر دارد و افراد برنامه نویس برای یافتن کار در لهستان شانس بسیار بالایی خواهند داشت.

این کشور همچنین به رانندگان اتوبوس و کامیون نیز نیاز دارد؛ هرچند که گرفتن گواهینامه در این کشور هزینه‌بر بوده و ممکن است افراد کمی حاضر به صرف وقت و هزینه برای دریافت گواهینامه و کار به عنوان راننده داشته باشند.

مهاجرت کاری به لهستان با «الو ویزا»

موسسه بین­المللی «الوویزا» از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه کاریابی بین­المللی آغاز کرده است. این موسسه دارای مجوز رسمی کاریابی بین­المللی از وزارت کار بوده و هم اکنون نیز با بیش از 30 سال تجربه در زمینه مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبسایت رسمی الوویزا به آدرس elovisa.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188695970 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان