شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در کشور آذربایجان + هزینه تحصیل

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دانشجویان زیادی برای تحصیل در کشوری خارجی، علاوه بر سطح کیفیت آموزشی، به بعد مسافتی هم توجه می‌کنند و مهاجرت به کشورهای همسایه را ترجیح می‌دهند. یکی از بهترین کشورهای نزدیک برای تحصیل آذربایجان است. در بین رشته‌های مختلف پزشکی، رشته دندانپزشکی باتوجه به بازار کار، درآمد و آینده شغلی مناسب بین دانشجویان طرفداران زیادی دارد و بسیاری از متقاضیان تمایل دارند در این رشته در آذربایجان ادامه تحصیل دهند.

به گزارش کاماپرس، کشور آذربایجان دانشگاه‌های معتبری در زمینه پزشکی و دندانپزشکی دارد. از طرفی فرهنگ و تاریخ ایران و آذربایجان از جهاتی به هم شبیه است و همین امر شرایط زندگی را در این کشور آسان می‌کند، از دیگر مزیت‌های مهاجرت به آذربایجان هزینه‌های پایین زندگی و تحصیل است و دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار کردن دارند، طوری که در هفته تا 40 ساعت اجازه کار دارند و همین مساله در تامین هزینه‌های جانبی کمک کننده است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

نظام آموزشی آذربایجان در چند سال اخیر تغییر و تحولات مثبتی کرده و هرساله تعدادی از کنفرانس‌های علمی جهان در این کشور برگزار می‌شود، همین موضوع کیفیت آموزشی در این کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

اما از طرفی یکی از مهمترین دلایل مهاجرت دانشجویان به آذربایجان، امکان ادامه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی است. در واقع با ورود به این کشور راه برای مهاجرت به دیگر کشورهای خارجی برای دانشجویان باز می‌شود. البته قبل از ورود به این رشته باید در یک دوره پیش پزشکی شرکت کنید و این موضوع یکی از مهمترین شرایط پذیرش است.

بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در آذربایجان بررسی دو برنامه آموزشی MBBS و MD است. در واقع دانشجویان از طریق این دو برنامه برای کار و تحصیل در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا آماده می‌شوند. اثبات مهارت زبان انگلیسی هم یکی دیگر از شرایط به حساب می‌آید.

اول شهریه را پرداخت کنید بعد وارد دانشگاه شوید

اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید باید بدانید در دروس فیزیک، زیست و شیمی حداقل نمره 15 را در کارنامه خود ثبت کرده باشید، نمره مدرک آیلتس هم نباید کمتر از 5 باشد.  این را هم در نظر بگیرید که قبل از شروع کلاس‌ها، متقاضی باید شهریه خود را واریز کند. همچنین انجام یک سری آزمایشات پزشکی و مبتلا نبودن به بیماری‌هایی چون هپاتیت و ایدز الزامی است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در آذربایجان به سه زبان روسی، آذری و انگلیسی امکانپذیر است. اما این را یادتان باشد به مدرک بین‌المللی زبان نیازی ندارید. برای اخذ پذیرش هم متقاضیان باید قبل از 15 جولای مدارک خود را ارسال کنند، چراکه روند بررسی درخواست دانشجو توسط این دولت حدودا دو ماه زمان می‌برد. بعد از آن دانشجو برای دریافت نامه پذیرش باید به وزارت آموزش و پرورش و یا کنسولگری آذربایجان مراجعه کند.

بورسیه دندانپزشکی آذربایجان

بسیاری از دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان بورسیه می‌دهند و با اخذ بورسیه، هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان کاهش می‌یابد. در مورد دانشگاه‌های بورسیه نیز می‌توان به دانشگاه خزر آذربایجان، بورسیه لیسانس دانشگاه ADA، بورسیه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اشاره کرد.

گفتنی است، بعد از اینکه در رشته دندانپزشکی فارغ التحصیل شدید می‌توانید در آذربایجان به عنوان دندانپزشک عمومی مشغول به کار شوید.

مهاجرت دندانپزشکان به آذربایجان-کاماپرس

هزینه تحصیل دندانپزشکان در آذربایجان

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. در دانشگاه خزر که یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور برای رشته دندانپزشکی است برای سال اول باید 5 هزار دلار آمریکار را بپردازید، البته در سال‌های بعدی ممکن است این هزینه کاهش یابد.

همچنین اگر قصد تحصیل در دانشگاه باکو را دارید، باید 4 هزار و 599 دلار را سالانه متحمل شوید.

دانشجویایی که قصد دارند در آکادمی ملی علوم آذربایجان درس بخوانند لازم است سالانه 5 هزار دلار را پرداخت کنند.

بهترین دانشگاه‌های آذربایجان در رشته دندانپزشکی

خزر، اولداریوردو، دانشگاه پزشکی آذربایجان، دانشگاه ملی نخجوان، دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی AMU و دانشگاه قفقاز بهترین دانشگاه‌ها برای این رشته به شمار می‌روند.

مدارک لازم برای پذیرش دندانپزشکی آذربایجان

از مهمترین مدارک لازم برای پذیرش می‌توان به مدارک تحصیلی، عکس، پاسپورت، ریزنمرات، مدارک شناسایی، فرم درخواست آنلاین، مدرک زبان، رسید هزینه‌ها، گواهی سلامت پزشکی و انگیزه نامه اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : رجبیعلم ویرا
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز