شرایط جدید ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک تهران

شرایط جدید ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک تهران-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

معیارهای طرح ترافیک تهران با هدف پرداخت عادلانه عوارض تغییر پیدا کرد. بر اساس تصویب شورای ترافیک شاخص‌هایی چون مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، طول پیمایش در هر سفر، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو معیارهای محاسبه میزان عوارض خواهند بود.

بر اساس گزارش کاماپرس، مجتبی شفیعی (مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران) در مورد تغییرات در معیارهای طرح ترافیک توضیحاتی ارائه کرده است: قبل از تصویب طرح جدید پرداخت عوارض بر اساس زمان ورود و خروج و معاینه فنی خودرو بود. در روش جدید علاوه بر موارد ذکر شده، باید میزان پیمایش و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد می‌کند مشخص شود تا پرداخت عوارض عادلانه‌تر شود و پرداختی متناسب با عوارض ایجاد شده باشد.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارشی که ایسنا منتشر کرده است، مجتبی شفیعی با اعلام این که برنامه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است ادامه داد: با توجه به این که در سال‌های اخیر ابزارهای مدیریت ترافیک با استفاده از سیستم‌های آی تی توسعه قابل توجهی پیدا کرده است، شورای ترافیک تهران، سازمان ترافیک را موظف کرده است تا در شش ماهه دوم سال جاری بستری ایجاد کند تا شهروندان بتوانند عادلانه‌تر از امکانات ورود به طرح ترافیک استفاده کنند.

وی گفت: تلاش بر بهبود مدیریت طرح ترافیک تهران است و کلیت موضوع این است که خودروها با توجه به میزان پیمایشی که در محدوده‌ طرح ترافیک دارند، عوارض پرداخت کنند.

شفیعی در رابطه با نحوه محاسبه پیمایش خوردو‌ها با تاکید بر این که میزان عوارض بر اساس چند پارامتر مشخص می‌شود گفت: مبلغ پرداختی شهروندان نه تنها افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه می‌تواند کاهش هم داشته باشد و افزایش مبلغ پرداختی برای کسانی است که بیشتر از حد متوسط در محدوده طرح ترافیک تردد دارند؛ اما رانندگان معمولی که یک ورود و خروج عادی و تردد غیرتجاری به محدوده طرح ترافیک دارند با کاهش هزینه مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی محاسبه می‌شود. در شورای ترافیک این معیارها به تصویب رسیده است، اینکه با استفاده از چه روشی این پیمایش محاسبه شود به جزئیات طرح ترافیک بستگی دارد که هنوز به طور دقیق جزئیات آن مشخص نشده است، ولی معیار ما شاخص‌های ذکر شده است.

انتهای پیام

آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز