شرایط تحصیل در هلند 2023

تور لحظه آخری-کاماپرس

کشور هلند دارای 17 دانشگاه و موسسه معتبر است که توانسته‌اند در بین 350 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند. دانشگاه صنعتی دلفت از برترین دانشگاه‌های این کشور است که در رتبه‌بندی و رنکینگ جهانی رتبه 52 را به خود اختصاص داده است. از دیگر دانشگاه‌های برتر این کشور می‌توان از دانشگاه آمستردام، دانشگاه آیندهون، دانشگاه لیدن، دانشگاه اوترخت، دانشگاه گرونینگن نام برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

مهاجرت تحصیلی در کنار مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری در هلند یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور به‌شمار می‌رود. افراد می‌توانند از طریق تحصیل در هلند جهت اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند. تحصیل در هلند در دوره‌های مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان‌پذیر بوده و میانگین هزینه‌های تحصیل در این کشور بر مبنا مقطع تحصیلی و رشته از 8 تا 13 هزار یورو متفاوت می‌شود.

در ادامه کاماپرس به بررسی شرایط تحصیل در هلند می‌پردازد.

تحصیل در مدارس هلند

شرایط تحصیل در هلند در مدارس این کشور برای سطوح ابتدایی و دبیرستان امکان‌پذیر است و افراد برای تحصیل به سرپرست نیاز دارند که باید همراه آنها به هلند مهاجرت کند. برخی از مدارس خصوصی این کشور تدریس را به زبان انگلیسی انجام می‌دهند که حدود 16 تا 18 هزار یورو برای هر فرد هزینه در پی خواهد داشت. موسسه MIE امکان تحصیل رایگان در برترین مدارس هلند را فراهم نموده است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به هلند از طریق تحصیل باید دارای معدل بالایی باشند. افرادی که برای اپلای MIE درخواست می‌دهند، به صورت تقریبی 100 تا 300 یورو هزینه فرآیندها را پرداخت خواهند کرد و تحصیل برای آنها رایگان خواهد بود و حتی هزینه ویزا نیز توسط کمپانی ام‌آی‌ای پرداخت خواهد شد. برای اپلای توسط این کمپانی کافیست به سایت اپلای MIE مراجعه کنید و مدرسه هلندی مورد نظر را انتخاب و برای آن درخواست ارسال کنید.

راز آسمان پایتخت
عنوان طول دوره زبان در کالج خصوصی زبان در کالج دولتی نیاز به سرپرست
مقطع ابتدایی 6 سال هلندی دارد
فنی حرفه‌ای 4 سال انگلیسی هلندی دارد
دبیرستان 5 سال انگلیسی هلندی دارد
پیش دانشگاهی یک سال انگلیسی هلندی ندارد

بیشتر بخوانید:

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند 4 سال طول خواهد کشید و دانشجویان بین‌المللی می‌تواند 5 مرتبه در سال برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های این کشور را درخواست دهند. از جمله مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع می‌توان به مدارک تحصیلی 12 ساله و ریز نمرات اشاره کرد. افراد برای تحصیل در مقطع کارشناسی به مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 نیاز دارند. معدل متقاضیان باید بالای 13 باشد. افرادی که سن آنها کمتر از 22 سال است می‌توانند با نمره آیلتس 5.5 جهت اخذ پذیرش دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. افراد در طول تحصیل خود اجازه کار نخواهند داشت.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور حدود یک‌ونیم الی دو سال طول خواهد کشید. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این مقطع دیپلم 12 ساله و مدرک لیسانس و مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 است. از دیگر مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق‌لیسانس داشتن انگیزه‌نامه، معدل بالای 13 و سابقه کار مدیریتی است. افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند و یا قصد دارند دومین فوق‌لیسانس خود را کسب کنند، می‌توانند در دوره‌های یک‌ساله فنی حرفه‌ای تاپ‌آپ شرکت کنند. این دوره‌ها برای پیدا کردن شغلی مناسب در هلند بسیار مفید است. یکی دیگر از مزایا شرایط تحصیل در هلند در مقطع فوق‌لیسانس، داشتن کالج مرتبط در کشور اتریش است. بنابراین، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پس از ترم تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه‌های اتریش درخواست دهند. دانشجویان ارشد نیز اجازه ندارند در طول دوره تحصیل خود به کار مشغول شوند.

شرایط تحصیل در هلند در مقطع دکتری

دانشجویان می‌بایست مدارک تحصیلی خود را جهت اخذ استاد راهنما به دانشگاه مدنظر خود ارسال کنند. متقاضیان پس از آن‌که موفق به اخذ نامه استاد راهنما شدند، می‌توانند تحصیل خود را در کشور هلند آغاز کنند و بعد از آن تحقیقات خود را در رابطه با پایان نامه آغاز کنند. در انتها، دانشجویان می‌بایست از پایان نامه خود دفاع کنند. دانشجویان دکتری در هلند قادر هستند که در طول تحصیل خود در دانشگاه مشغول به کار شوند و هزینه‌های تحصیلی خود را تامین کنند. دانشجویان در این مقطع باید دارای مدرک آیلتس 6.5 باشند. برخی از دانشگاه‌های هلند علاوه بر مدرک زبان آیلتس، مدارک انگلیسی تافل یا PTE را نیز می‌پذیرند. دانشجویان با معدل بالا و نمره زبان عالی مشمول بورسیه می‌شوند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی هلند

دانشجویانی که در طول دوره تحصیل خود زبان هلندی را فرا می‌گیرند، تحصیل برای آنها به صورت رایگان خواهد بود. از جمله دانشگاه‌هایی که بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عنوان مبلغ بورسیه
دانشگاه آمستردام 4 هزار و 500 تا 6 هزار یورو
دانشگاه اوترخت 10 تا 12 هزار یورو
دانشگاه لیدن 4 تا 6 هزار یورو
دانشگاه دولتی هلند 9 تا 14 هزار یورو

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “شرایط تحصیل در هلند 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز