سیگنال مثبت نرخ درهم برای افزایش قیمت دلار

لست سکند

با وجود اخبار مثبت از سوی مذاکرات برجامی، قیمت دلار طی روز جاری به محدوده 27 هزار و 565 تومان رسید و نسبت به دیروز 10 تومان بالا رفت. به نظر افزایش نرخ درهم باعث این رشد قیمتی دلار شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته در بازار پشت خطی درهم، نرخ این ارز به بالای محدوده حساس 7 هزار و 500 تومانی رسید. این افزایش قیمت درهم موجب بالا رفتن امیدواری‌ها درباره رشد نرخ دلار شد و نرخ آن را به بالای محدوده 27 هزار و 500 تومانی کشاند.

سطح قیمتی 27 هزار و 500 تومانی برای بازار اهمیت زیادی دارد چون در روزهای اخیر کاهشی‌های بازار ارز نتوانستند قیمت دلار را در پایین این محدوده قیمتی پایدار کنند. بنابراین در صورت ادامه رشد قیمتی درهم، نرخ دلار باز هم افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر نرخ درهم در محدوده 7 هزار و 507 تومانی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چرا برخی معامله گران به دنبال کاهش نرخ دلار هستند؟

در حال حاضر کشمکش بین نیروهای افزایشی و کاهشی دلار بسیار زیاد است. از چند روز گذشته اخبار پیرامون شروع مذاکرات برجام و انجام آن در روزهای آینده، نرخ ارز را کاهشی کرد. در واقع برخی طرفداران کاهشی بازار با جوسازی درباره اخبار برجامی سعی در کاهش بیشتر نرخ دلار دارند.

به نظر می‌رسد هدف این گروه معامله گران، نزول قیمت دلار به سطوح قیمتی پایین‌تر برای خرید است. این گروه تاکنون نتوانسته‌اند قیمت دلار را از سطح 25 هزار و 500 تومانی به مرزهای قیمتی پایین‌تر ثابت کنند. باید دید طی روزهای آینده قیمت دلار به نفع کدام گروه معامله گران تغییر پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر قیمت یورو، دیگر ارز مهم بازار، هم با رشد 10 تومانی نسبت به دیروز در محدوده 31 هزار و 901 تومانی قرار دارد. اما نرخ پوند در مقایسه با روز قبل 93 تومان کم شده و به مرز 37 هزار و 766 تومان رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز