احتمال ریزش بیشتر نرخ دلار با شروع مذاکرات برجام

قیمت دلار بعد از افزایش حجم عرضه و انتشار اخباری مبنی بر برگزاری مذاکرات برجام، روند نزولی پیدا کرد. در حال حاضر نرخ این ارز خارجی نسبت به روز گذشته 21 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 657 تومانی رسید. برخی کاشناسان معتقدند که نرخ دلار احتمالا با شروع مذاکرات کاهش زیادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 

به گزارش کاماپرس، با اطلاع رسانی علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشور، مبنی بر شروع مذاکرات در هفته‌های آینده، رشد قیمتی دلار متوقف شد. با شروع مذاکرات احتمال کاهش مجدد نرخ دلار وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

روز گذشته با رشد هیجانی نرخ دلار و قرار گرفتن آن در مرز 27 هزار و 800 تومانی، بازارساز به این موضوع واکنش نشان داد و حجم عرضه را بالا برد. طبق اطلاعات موجود، افزایش حجم عرضه طی دیروز از ابتدای امسال بی‌سابقه بود. البته امروز هم حجم عرضه بالا بود، اما با این حال به میزان دیروز نرسید.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

علت رشد قیمتی دلار در آبان ماه

نرخ دلار از ابتدای آبان ماه در روند رشد قرار گرفت و مداوم افزایش داشت. به گفته کامران سلطانی‌زاده، رئیس سابق کانون صرافان، اخبار و اتفاقات سیاسی منفی بر روی این رشد قیمت موثر بودند. همزمان با شروع آبان ماه، زمزمه حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی، جوسازی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران، تنش بین ایران و آذربایجان، حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت و مواردی از این قبیل نرخ دلار را به سمت کانال‌های بالاتر قیمتی سوق داد. این در حالی است که قیمت دلار در مهرماه به 26 هزار تومان هم رسید و نوسانات کمتری داشت.

به هر حال شرایط کنونی بازار ارز بیانگر این است که بار دیگر بازار ثبات نسبی به دست آورده و معامله گران با احتیاط بیشتری رفتار می‌کنند. دیگر ارزهای مهم بازار مثل پوند و یورو هم امروز کاهش قیمتی داشتند. نرخ پوند با کاهش 17 تومانی نسبت به دیروز، 38 هزار و 48 تومان شد. قیمت یورو هم به مرز 32 هزار و 91 تومانی رسید که در مقایسه با روز قبل 38 تومان افت داشت.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “احتمال ریزش بیشتر نرخ دلار با شروع مذاکرات برجام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز