سیگنال فروشی جرم است

ژیوار

با ورود تعداد زیادی افراد ناآگاه به مبانی بورس، بازار سیگنال‌فروشی بسیار داغ شده است؛ به شکلی که تعداد زیادی از سودجویان نیز با معرفی خود به عنوان کارشناس بازار سرمایه اقدام به تبلیغات گسترده برای فروش سیگنال می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، هیجان بسیار زیاد چندماه مردم برای ورود سراسیمه به بورس و رشد چشمگیر برخی نمادها، در ذهن تازه‌واردها این حس را ایجاد کرده که برای سود بیشتر و جلوگیری از ضرر احتمالی باید تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های بورس‌بازاران حرفه‌ای را دنبال کنند. به همین دلیل این روزها بسیاری از تازه‌واردها عضو کانال‌های تلگرامی و صفحه‌های اینستاگرامی سودجویانی شده‌اند که با فروش سیگنال سعی می‌کنند از این نمد برای خودشان کلاهی بدوزند. حال آش سیگنال‌فروشان به حدی شور شده که مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار نگران پیامدهای وخیم این موضوع شده‌اند. سیدمهدی سدیدی امروز در واکنش به رواج سیگنال‌فروشی در گفتگویی با خبرنگار مهر تاکید کرد: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار سیگنال فروشی جرم تلقی می شود.
وی که عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار است خاطر نشان کرد: متأسفانه بعضی کانال‌های تلگرامی از فضای بازار سرمایه سو استفاده کرده و اقداماتی در معرفی برخی سهام انجام می‌دهند که فاقد پشتوانه علمی، تحلیلی و تخصصی است. طبق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران هر شخصی که اقدامات وی نوعاً منجر به ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمت‌های کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود به حبس تعزیری تا پنج سال و جزای نقدی تا پنج برابر سودهای به دست آمده محکوم خواهدشد.

وجود 3 هزار کانال سیگنال فروش یک اتفاق تلخ است

دریان سفر امید

این عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر واژه سیگنال را در فضای مجازی جستجو کنید خواهید دید بالای سه هزار کانال و گروه به اسم سیگنال ثبت شده که یک اتفاق تلخی است. حتی در سایت‌های خبری نیز مشاهده می‌شود در سطح ضعیفی این کار را بدون داشتن تخصص و مجوز لازم انجام می‌دهند.
سدیدی بیان داشت: ظرفیت قانونی برای برخورد با این نوع موارد و مسائل در کشور وجود دارد و سازمان هم اقدام کرده است. شرکت بورس نیز به تازگی کمیته جانبی تحت عنوان «کمیته فضای مجازی» تشکیل داده است. وظیفه دستگاه ناظر و تنظیم کننده، صیانت از بازار سرمایه است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول کمتر از ۱۸۰ روز کاری شاخص بازار سرمایه از ۵۰۰ هزار واحد به دو میلیون واحد رسیده است. این جمله پایانی سدیدی نشان می‌دهد که رشد 4 برابری بازار سرمایه در مدت زمان بسیار کوتاه اخیر، بهترین بهانه را برای سودجویان ایجاد کرده تا از عطش مردم برای رسیدن به سودهای بادآورده، سواستفاده کنند.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز