سکه گرفتن از بدهکاران مهریه سخت‌تر می‌شود

لست سکند

افزایش قیمت سکه و عبور آن از 10 میلیون نمایندگان مجلس را به فکر راهکاری برای جلوگیری از زندانی شدن بدهکاران مهریه انداخته است.

به گزارش کاماپرس، بدهکاری بابت مهریه یکی از مشکلاتی است که پای افراد فراوانی را به زندان باز می کند و این مشکل با گران شدن سکه حادتر شده است.

واقعیت این است که با وجود سخت تر شدن صدور و اجرای حکم زندان برای بدهکاران مهریه، این حکم کماکان در دادگاه ها صادر می شود و جوانانی را صرفا به دلیل نداشتن تمکن مالی برای پرداخت بهای سکه راهی زندان می کند. اخیرا نیز شاهد برگزاری تجمعاتی جلوی مجلس شورای اسلامی در اعتراض به قانون مهریه بودیم. در تازه ترین تحول نمایندگان مجلس در پی تنگ تر کردن مسیر زندان برای بدهکاران مهریه برآمده اند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در این باره گفته است : “اعضای کمیسیون قضائی معتقد هستند که زندان جای بزهکار است نه بدهکار از این رو بدهکار مهریه اگر توان پرداخت آن را ندارد نباید روانه زندان شود.”

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام خبرگزاری دانشجو وی افزود بدهکاران مهریه به جای زندان باید آزاد باشند تا بتوانند کار کند تا مهریه خود را پرداخت کند.

نوروزی با اشاره به مصوبه مجلس قبل درباره مهریه، گفت: «در مجلس گذشته قانونی در رابطه با مهریه مصوب شد که بالای ۱۱۰ سکه مهریه زندان نخواهد داشت از این رو و با توجه به افزایش قیمت سکه کمیسیون قضایی مجلس یازدهم طرحی مدنظر دارد که مهریه بیش از ۵ سکه زندان نداشته باشد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز