سکه پارسیان در یک سال گذشته چقدر سود نصیب خریداران کرد؟

سکه دو گرمی پارسیان ۲۷ بهمن ماه سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت،‌ این سکه امروز ۲۷ بهمن ماه سال ۹۹ با قیمت ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان فروخته می شود.

به گزارش کاماپرس، بازار سکه پارسیان این روزها به دلیل گران شدن قیمت سکه و نیم سکه داغ تر از همیشه است. در چند سال گذشته به دلیل عیار پایین و فروش تقلبی این سکه‌ها، خریداران خیلی به خرید سکه پارسیان تمایل نداشتند، اما حالا اوضاع فرق می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

حالا خیلی از مردم برای هدیه دادن سکه پارسیان می خرند.طبق گفته نادر بذر افشان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، تقاضا برای خرید سکه‌های پارسیان در بازار باعث شده قیمت سکه دو گرمی پارسیان با افزایش زیادی همراه شود. قیمت سکه دو گرمی امروز حدود ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان است. یعنی در یک سال حدود ۱ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان برای خریداران سود دهی داشته است.

قیمت سکه پارسیان چگونه محاسبه می شود؟

راز آسمان پایتخت

برای محاسبه ارزش سکه پارسیان فقط کافی است وزن مربوطه را در قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار ضرب کنید. مثلا اگر سکه پارسیان یک گرمی است بسته به عیار آن در قیمت روز طلا ضرب می شود و قیمت آن به دست می آید. سکه پارسیان با دو عیار ۱۸ و ۲۴ در بازار وجود دارد .

فروش سکه پارسیان ممنوع است؟
چند سال پیش خبری منتشر شد که سکه‌های هخامنشی و پارسیان از نظر بانک مرکزی غیراستاندارد هستند و فروش آنها ممنوع است. اما به گفته نادر بذرافشان فروش سکه پارسیان ممنوع نیست.

او در این باره به تجارت نیوز می گوید:« بیش از ۱۰ سال است که سکه‌های پارسیان در بازار خرید و فروش می‌شود. با توجه به ضرب نشدن سکه‌های گرمی از سوی بانک مرکزی عرضه سکه‌های پارسیان به بازار زیاد شد. البته نوع تقلبی این سکه‌ها همچنان در بازار موجود است. برای خرید این سکه باید به نشان هولوگرام آن توجه شود و مردم سکه پارسیان را از سکه فروشان و واحدهای صنفی دارای پروانه بخرند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز