سپر ضد پهپاد روسیه آماده مقابله پهپادهای آمریکایی شد

لست سکند

اخیرا روسیه طی انجام تمریناتی “سپر ضد پهپاد” خود را در منطقه کالینینگراد مستقر کرده است و این اقدام توسط کارشناسان نظامی به آمادگی برای مقابله با پهبادهای جاسوسی آمریکایی تعبیر شده است.

تحلیلگران خارجی این اقدام را پاسخی برای استقرار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی مانند MQ-9 Reaper  در استونی می دانند. آنها حتی گمان می كنند كه سیستم های جنگ الکترونیك روسی قادر به كنترل پهپادهای آمریکایی مستقر در لهستان نیز هستند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Defense24 ، سیستم های جنگ الکترونیکی روسی نه تنها می توانند باعث اختلال در کار شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و هواپیماهای بدون سرنشین MQ-9 Reaper شوند ، بلکه قادر هستند کنترل آنها را نیز به عهده بگیرند.

این نشریه لهستانی اطمینان دارد استفاده از چنین روشهایی را می توان در تمریناتی که توسط ارتش روسیه در ماه ژوئیه در منطقه کالینگراد انجام شده مشاهده کرد.

رهگیری و کنترل پهپاد آمریکایی توسط ایرانی ها 

راز آسمان پایتخت

این نشریه در ادامه می نویسد که روسیه فناوری هایی برای تولید ابزارهای مؤثر برای جنگ الکترونیک علیه پهپادهای امریکایی در اختیار دارد، اما قادر به تولید انبوه آنها نیست. Defense24 خاطرنشان می کند که این کشور تجهیزات را در درجه اول به سوریه و منطقه کالینینگراد می فرستد ، که ظرفیت بیشتری در مواجه شدن با پهپادهای تهاجمی و نیز پهپادهای شناسایی دشمن نسبت به دیگر مناطق دارد.

به گزارش Defense24  در فوریه سال 2019 ، ویدئویی از رهگیری پهپاد امریکایی MQ-9 Reaper توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توئیتر پخش شد. متخصصان ایرانی توانستند این هواپیمای بدون سرنشین را در عراق فرود بیاورند ، سپس ارتش آمریکا که متوجه این رهگیری شد، این هواپیمای بدون سرنشین را با یک MQ-9 Reaper دیگر نابود کرد. برخی کارشناسان می گویند این رهگیری با استفاده از سیستم اطلاعاتی الکترونیکی روسی L222 Avtobaza-M1 انجام شده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز