سود بورس در آذرماه از سایر بازارها بیشتر خواهد بود

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است نگرانی چندانی وضعیت بازار را در آذر ماه تهدید نمی کند و سود بورس در این ماه از سایر بازارها بیشتر می شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از چند ماه ریزش بورس و ضرر و زیان سهامداران گویا بازار به یک تعادل نسبی رسیده است. کاهش قیمت دلار و خوابیدن تب و تاب سرمایه گذاری در این بازار و البته بیشتر نشدن نرخ سود بانکی می تواند به بازار سهام کمک کند.

علی صادقین کارشناس بازارسرمایه معتقد است با عدم افزایش نرخ سود و بهره بانکی ، باراز سهام قطعاً نسبت به رقبا پیش‌تاز خواهد بود. او با اشاره به اثر نوسان قیمت دلار در کانال ٢٥ تا ٢٦ هزار تومانی می گوید:« انتشار گزارش‌های مثبت آبان شرکت‌ها در ادامه گزارش‌های تابستان و مهر بخصوص در سهام کامودیتی محور و خوش‌بینی نسبت به گروه بانکی و خودرویی به دلیل انتخاب بایدن، روند معاملات بورس در آذر را با حجم بالایی همراه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد در ماه جاری حجم معاملات خرد و کلان بازار بصورت روزانه حدود ١٥ تا ٢٢ هزار میلیارد تومان باشد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

به گفته این کارشناس بازار سرمایه مهمترین خطری که در وضعیت فعلی معاملات بازار را تهدید می‌کند رایزنی‌های ایجاد شده برای بازار فولاد است که مربوط به مصوبه جدید دولت مبنی بر قیمت‌گذاری دستوری است. او در ادامه به ایرنا می گوید:« در صورت فشار عرضه از سوی حقوقی‌ها دوباره بازار وارد فاز ترس می‌شود اما اگر این دو تهدید را کنار بگذاریم از نظر قیمت ارز، قیمت جهانی و وجود تعادل در معاملات بورس نگرانی چندانی وضعیت بازار را در آذر ماه تهدید نمی کند.»

بازار سهام از ارز و خودرو سود آورتر است

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار مسیر را در سهام شاخص‌ساز پیدا می کند و با ورود پول هوشمند مواجه می‌شود، می گوید:« بازار سهام بطور قطع نسبت به بازارهای رقیب مانند ارز، خودرو، طلا و سکه پیش‌تاز خواهد بود مگر آنکه نرخ سود و بهره بانکی افزایش پیدا کند و نقدینگی‌ها روانه بانک شوند.

احتمال افزایش نرخ سود بانکی بعید است و براساس آخرین اظهارات مطرح شده سقف ٢٠ درصدی برای آن تعیین شده که با توجه به انتخاب بایدن و امکان بازگشت به برجام، بازار سهام بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری است.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز