سه روستای نزدیک تهران برای آبتنی در روزهای گرم تابستان

روستاهای اطراف تهران_کاماپرس
ژیوار

شهریور بهترین ماه تابستان برای سفر و گردش‌های یک‌روزه محسوب می‌شود. اگر بخواهید برای آخر هفته برنامه‌ای برای تفریح و گردش داشته باشید که در اطراف تهران باشد می‌توانید مکانی را انتخاب کنید که بتوانید آب‌تنی هم بکنید تا لذت سفر یک‌روزه‌تان بیشتر شود.

کاماپرس در این گزارش چند روستای خنک را به شما معرفی می کند.

بیشتر بخوانید:

آبشار کرکبود و لذت آبتنی در هوای گرم

آبشار کرکبود، یکی از بی‌نظیرترین و بهترین گزینه‌ها برای گردش و تفریح یک‌روزه و همچنین آب‌تنی در نزدیکی تهران است. این آبشار در حدود 5 متر ارتفاع دارد و در پایین آبشار رودخانه‌ای پر آب قرارگرفته که می‌توانید با آب‌تنی در آن لذت سفر خود را دوچندان کنید. این آبشار یکی از جاذبه‌های گردشگری در طالقان است و به همین دلیل دسترسی به آن از تهران خیلی آسان است. آبشار کرکبود، در دره‌ای صخره‌ای قرارگرفته و منظره بسیار زیبا و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. برای رفتن به این آبشار زیبا بهتر است از کفش مخصوص پیاده‌روی در طبیعت استفاده ‌کنید تا در طی مسیر دچار مشکل نشوید.

دریان سفر امید

دره زمان، رقیب سرسخت تنگه واشی

دره زمان را می‌توان به نام تکه‌ای از بهشت در دل پلور هم معرفی کرد. هوای منطقه دره زمان همیشه سرد و زمستانی است و بهترین فصل برای رفتن به دره زمان فقط تابستان است. دره زمان یک جاذبه توریستی بی‌نظیر و رقیب سرسخت تنگه واشی به‌حساب ‌می‌آید. در فصل تابستان می‌توانید از گرمای هوای تهران به این دره زیبا پناه ببرید و تا چند روز حتی با آب زلال داخل این دره، احساس خنکی کنید. فقط دقت کنید که در برخی قسمت‌های مسیر عمق آب تا کمرتان می‌رسد بنابراین وسایل همراه خود را در کوله‌پشتی مناسب و ضد آب قرار دهید و یا می‌توانید با استفاده از نایلون بزرگ کوله‌پشتی خود را بپوشانید تا در این مسیر خیس نشود. نکته بعدی در زمانی که به دره زمان سفر می‌کنید پوشش پاهای شما است. برای راه رفتن بهتر است از صندل پشت‌دار استفاده کنید تا سختی مسیر شما را آزار ندهد. دره زمان منطقه‌ای بکر و خلوت به‌حساب می‌آید و هنوز مثل تنگه واشی شلوغ نشده پس زودتر از آن بازدید کنید. تنها مسیر دسترسی به دره زمان از طریق جاده‌ هراز خواهد بود. اگر از سمت تهران عازم هستید، بعد از پلور و ابتدای جاده لار، باید اولین دوربرگردان را بپیچید و به سمت تهران بیایید. در سمت راست شما یک دوراهی هست که یک سمت آن شما را به جاده لار و سمت دیگر شما را به دره زمان هدایت می‌کند. جاده سمت چپ را انتخاب کنید و بعد از طی کردن حدود پنج کیلومتر وسیله نقلیه خود را پارک کنید و پیاده به سمت دره حرکت کنید. این مسیر اصلاً زیاد نیست و از شرق تهران تا دره زمان فقط حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه فاصله‌دارید.

دریاچه آهنگ و غواصی در دل طبیعت

دریاچه آهنگ یک پدیده‌ طبیعی است که در بین کوه‌های البرز قرارگرفته و در فصل تابستان، دارای خنک‌ترین و بهترین آب‌وهوا می‌شود. این روستای کوهستانی، در فاصله 100 کیلومتری شهر تهران واقع‌شده و به‌راحتی می‌توان گفت گزینه بسیار مناسبی برای سفر یک‌روزه و آب‌تنی در تهران می‌توانید اینجا را انتخاب کنید. وجود چشمه‌های متعدد و همچنین بارش‌های زیاد در این منطقه باعث می‌شوند این دریاچه مکان مناسبی برای آب‌تنی شود. اگر دوستدار جانوران و آبزیان هم باشید و دوست دارید تا دنیای بی‌نظیر زیرآب‌ها را تماشا کنید، می‎توانید لوازم لازم برای غواصی را همراه خود ببرید و در این منطقه حتماً غواصی کنید و تجربه لذت بخشی از سفر یک‌روزه‌تان داشته باشید. دریاچه آهنگ از جاذبه‌های گردشگری فیروزکوه است و برای دسترسی به آن باید از روستای سیمین دشت بروید.

روستاهای اطراف تهران_کاماپرس

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز