سهام عدالت به 10 میلیون نفر مشمول جدید واگذار می شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری های نمایندگان برای تخصیص سهام عدالت به 10 میلیون مشمول جدید در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش کاماپرس، با آزادسازی سهام عدالت بخشی از مشمولان این طرح دریافتند که با وجود ثبت نام و انجام برخی مراحل و در اختیار داشتن برگه سهام عدالت، این سهام به آنها تخصیص داده نشده است. علاوه بر این تعداد دیگری از اقشار کم درآمد جامعه نیز به دلیل ضعف اطلاع رسانی و دلایل دیگر از دریافت این سهام بازمانده بودند.

مسئولان وزارت اقتصاد درباره تخصیص سهام به این اقشار که به جاماندگان سهام عدالت معروف شده اند، این گونه اظهار نظر کردند که موانع قانونی مانع تخصیص سهام به مشمولان جدید است اما با توجه به تقاضاهای فراوانی که از سوی این اقشار برای دریافت سهام وجود دارد، و در راستای برقراری عدالت اجتماعی، نمایندگان مجلس یازدهم در حال رفع موانع قانونی این امر برآمده اند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره با بیان این که 2 میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت مراحل ثبت نام را در دوره پیشین تخصیص این سهان طی کرده اند، اظهار کرد: سهام باید به این افراد اعطا شود چرا که مشمول این طرح هستند و برخی مشکلات خارج از کنترل آنها مانع تخصیص سهام به این اقشار شده است.

ارسال طرح تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید به صحن مجلس تا دو هفته آینده

راز آسمان پایتخت

وی افزود: بخش دیگری نیز جاماندگان سهام عدالت از اقشار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند که مسئولان این دو سازمان آمار آنها را حدود 1 میلیون و 400 هزار نفر اعلام کرده اند و سهام باید به این اقشار نیز تخصیص پیدا کند.

پورابراهیمی که در برنامه خبر صدا و سیما سخن می گفت، با بیان اینکه در مورد سایر اقشار مشمول سهام عدالت باید اطلاعات دقیق تر کسب کنیم ، ادامه داد: در مجموع برآورد ما این است که حدود 10 میلیون نفر باید تحت پوشش سهام عدالت قرار گیرند.

وی اظهار کرد: جلسات لازم برای تدوین جزئیات این طرح در کمیسیون اقتصادی در حال برگزاری است و ظرف یکی دو هفته آینده این طرح به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز