سهام عدالت : عزم مجلس یازدهم برای تخصیص سهام به جاماندگان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به عزم نمایندگان مردم برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام،  از تدوین طرحی به منظور تعیین تکلیف جاماندگان خبر داد.

به گزارش کاماپرس، آزادسازی سهام عدالت ضمن ایجاد موجی از خوشنودی در میان مشمولان این طرح بابت دریافت حق معامله این سهام این نکته را مشخص کرد که تمامی دارندگان برگه سهام عدالت جزو مشمولان این سهام قرار نگرفته اند و بخشی از آنها از این طرح جا مانده اند.

علاوه بر این بخش دیگری از افرادی که استحقاق دریافت سهام عدالت را دارند از جمله کارگران فصلی و مستمری بگیران و … نیز به دلایلی از جمله بی خبری از نحوه تخصیص این سهام اصولا در این طرح ثبت نام نکرده اند.

این اقشار خواستار رسیدگی مجلس و احقاق حق خود بودند و مجلس نیز به این درخواست پاسخ مثبت داده است.

منابع تخصیص سهام‌عدالت به جاماندگان از کجا تامین می شود؟

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر، محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم از ارائه طرحی در صحن علنی مجلس خبر داد که براساس آن وضعیت جاماندگان از سهام عدالت تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور کسانی هستند که برگه سهام‌عدالت را دریافت نموده اند، اما نام آن‌ها در سامانه نیست، گفت: همچنین افرادی در کشور هستند که فرزندان آنان پس از واگذاری‌های ۸۴ و ۸۵ متولد شده اند و آنان نیز فاقد سهام عدالت هستند.

وی افزود: همچنین جمعیت زیادی از جمله کارگران فصلی و افراد دارای مشاغل خرد و … که به هر دلیلی موفق به دریافت سهام عدالت نشده اند، که ما در این طرح در خصوص آنان تعیین تکلیف خواهیم کرد.

آقای پور ابراهیمی همچنین در خصوص منابع تخصیصی این قشر از افراد جامعه گفت: در این زمینه از ۵۰ درصد آنچه که دولت برای واگذار نکردن سهام عدالت نگه داشته است، استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز