سهام عدالت وثیقه خرید خانه می شود

یک عضو شورای عالی بورس میگوید؛ در صورتیکه افراد تمایلی به فروش سهام عدالت نداشته باشند، میتوانند سهم خود را به صورت وثیقه در بورس مسکن سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش کاماپرس؛ با وجود اینکه برخی کارشناسان معتقدند که ورود سنگین تقاضای سرمایه گذاری به بازار مسکن، زمینه ساز افزایش قیمت در سال‌های اخیر شده و حضور بخش مسکن در بورس، افزایش قیمت هر متر مربع واحد مسکونی را تشدید خواهد کرد، اما از این هفته قرار است بورس املاک و مستغلات تشکیل شود. اما خبر به اینجا محدود نمی‌شود. اینطور که شاهین چراغی،عضو شورای عالی بورس مطرح کرده قرار است؛ سهام عدالت به عنوان پشتوانه رهنی افراد برای خرید متری مسکن محسوب شود. پیشنهادی که با وجود وسوسه انگیز بودن معلوم نیست در اوضاع خراب بازارمسکن، تا چه اندازه مانع از فروش سهام عدالت توسط برخی سهامداران خواهد بود.

وثیقه‌گذاری در حوزه مسکن

شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم سهام عدالت را پشتوانه رهنی افراد برای خرید متری مسکن قرار دهیم، به ایرنا گفته است: در صدد هستیم تا از طریق ارتباط دارایی‌ها با یکدیگر، امکان وثیقه‌گذاری در رابطه با حوزه مسکن را فراهم کنیم.

به گفته او،  بسیاری از مردم از طریق سهام عدالت دارنده دارایی با ارزشی هستند و علاقه‌ای به فروش سهام در اختیار خود ندارند، اما عملا می‌توانند از گذاشتن دارایی خود به عنوان وثیقه در بخش مسکن استفاده کنند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط با سهام عدالت را بخوانید:

«نقدینگی مردم را جذب می‌کنیم»

چراغی با بیان اینکه بورس مسکن، پنجمین بورسی است که راه‌اندازی خواهد شد، گفته است: راه‌اندازی بورس مسکن می‌تواند بخشی از نقدینگی‌ها را جذب و مردم از مزیت‌های مختلف آن بهره‌مند شوند.

به گفته او، بسیاری از مردم اکنون امکان خرید یک واحد مسکن را ندارند اما از طریق عرضه متری مسکن اوراقی را خریداری و خود را در برابر افزایش تورم بیمه می‌کنند.

اطلاع‌رسانی با کدال

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت اطلاع‌رسانی در خصوص اطلاعات اوراق قابل معامله در بورس املاک از سامانه هایی مانند سایت کدال استفاده خواهیم کرد، گفته است: گزارش های اشخاص ثالث مانند مهندسین مشاور و شهرداری‌ها از روند پروژه و گزارشات نظارت بر فرایند ساخت در قالب گزارشات استاندارد در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز