سهام عدالت 22 برابر سود کرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نگاهی به معاملات و شاخص ها در بازار سرمایه نشان می دهد که ارزش سهام عدالت مشمولان از ابتدای این طرح تاکنون 22 برابر شده است.

به گزارش کاماپرس، ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت به بالای ۵۸۸۷ هزار میلیارد ریال رسیده است که نشان از 22 برابر شدن ارزش سهام عدالت مشمولان دارد.
به گفته کارشناسان، رشد چشمگیر ارزش سهام عدالت مشمولان به دلیل تورم سنگین حاکم بر اقتصاد و همچنین تداوم روند صعودی شاخص بورس در حالی رخ داده است که براساس اظهارات سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، سهامدارانی که در 10 خرداد اقدام به فروش سهام عدالت خود کرده‌اند، حدود 16 درصد ضرر کرده اند.

تورم عاملی برای افزایش ارزش پرتفوی

به گزارش تسنیم، تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت 49 شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 266 هزار و 363 میلیارد ریال است. بر همین اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از 49 میلیون مشمول سهام‌عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به 5887 هزار و 306میلیارد ریال رسیده است.
پرتفوی سهام‌عدالت نشان می‌دهد از 49 شرکت حاضر در این سبد تعداد 36شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 227 هزار و 825 میلیارد ریال است و ارزش روز آنها به 5851 هزار و 341 میلیارد ریال افزایش یافته است که حکایت از رشد بیش از 22.1درصدی ارزش اسمی سهام عدالت مشمولان دارد.
همچنین در این پرتفوی، 13 شرکت غیربورسی هم حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها 35هزار و 965 میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است.
ناگفته نماند که آیین‌نامه اجرائی سهام‌عدالت با نام «افزایش ثروت خانوارهای ایرانی» در دولت هشتم صادر و در دولت نهم این آیین‌نامه به سهام‌عدالت تبدیل شد و 2 دهک پایین‌درآمدی و چهار دهک میانی درآمد، مشمول سهام عدالت ‌شدند.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز