زمان آزادسازی 60 درصد دیگر سهام عدالت مشخص شد

لست سکند

درحالی که ارزش سهام عدالت در بورس روندی صعودی را طی می کند، زمان آزادسازی 60 درصد دیگر این سهام مشخص شد.

به گزارش کاماپرس، رییس جمهوری امروز در جلسه هیأت دولت اعلام کرد که قرار است باقیمانده این سهام در عید غدیر و 22 بهمن آزاد شود. اوایل خرداد سالجاری معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که باقی مقدار دارایی سهام عدالت ظرف مدت یک سال آینده آزادسازی و قابل معامله می شود و حالا با توجه به وعده رییس جمهوری، زمان این آزادسازی تعیین شد.
حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده بود، گفت: ۳۰ درصد دیگر در عید غدیر آزاد می‌شود و ۳۰ درصد دیگر آن نیز در ۲۲ بهمن آزاد خواهد شد.
روحانی اظهار کرد: بنابراین سهام عدالت نیز آزاد خواهد شد، البته به هر ترتیبی که مردم خواستند چه مدیریت مستقیم و چه اینکه بخواهند بفروشند و یا در شرکت‌های استانی ورود کنند و یا به هر شکلی که خواستند می‌توانند مدیریت کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور گفت: جلسه دیروز ما درباره بورس بود، بورس باید با استحکام راه خود را ادامه دهد. مردمی که وارد بورس شدند اعتمادشان به سازمان بورس، شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد و دولت است.

آزادسازی به عهده شورای عالی بورس

درشرایطی که رییس جمهوری زمان آزادسازی 60 باقیمانده سهام عدالت را مشخص کرده و 10 درصد دیگر از این سهام باقیمانده است، باید به این موضوع اشاره کرد که تصویب فرآیند آزادسازی سهام عدالت در اختیار شورای عالی بورس است.
چندی پیش معاون سازمان خصوصی‌سازی، در این باره گفت: قرار است برنامه‌ریزی‌ آزادسازی باقی سهام در چند مرحله در دستور کار قرار گیرد و طی یک سال و به صورت تدریجی اقداماتی انجام دهد اما نحوه اجرای آن تاکنون ابلاغ نشده است.
حسین علایی همچنین اظهار کرد: پرتفوی سهام عدالت از جمله سهام بسیار خوبی است و به مشمولان تاکید می شود جهت انتفاع از درآمد آتی، نگهداری کنند، ضمن اینکه ساز و کار روش غیرمستقیم در حال پیگیری بوده و طبق پرتفویی اعلامی به سپرده‌گذاری مرکزی ، قرار است افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند وارد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شده و ساماندهی شوند.

راز آسمان پایتخت

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز