سقوط 800 تومانی قیمت دلار در کمتر از چهار ساعت

لست سکند

روز گذشته یکی از دلالان ارز روز پراضطرابی را سپری کردند به گونه ای که در ساعت های بعد از ظهر دیروز – یکشنبه – قیمت دلار برخلاف پیش بینی اغلب واسطه ها، 800 تومان عقب نشینی کرد.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته برکناری عبدالناصر همتی از ریاست بانک مرکزی و اخبار ضد و نقیض درباره متوقف شدن روند کنترل و مدیریت بازار ارز و به عبارت دیگر شایعات مبنی بر عدم تزریق دلار به بازار توسط بانک مرکزی به دلیل اختلاف نظر رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی، فرصت را برای دلالان مساعد کرد که نرخ دلار را به مرز 25 هزار تومان نزدیک کنند.

اما نوسان های نرخ ارز از حدود ساعت 2 بعد از ظهر یکشنبه به ناگهان مسیر معکوس درپیش گرفت و دلار شروع به نزول قیمت کرد. این نزول موجب شد در کمتر از 4 ساعت قیمت دلار از 24 هزار و 900 تومان به 24 هزار و 100 تومان سقوط کند. پیش بینی می شود با جایگزینی همتی با کمیجانی در بانک مرکزی، روند نرخ ارز امروز نیز نزولی باشد.

فروکش کردن هیجان خرید ارز در بازار

روزنامه دنیای اقتصاد نیز در گزارش ارزی امروز خود به این سوژه پرداخته و نوشته است؛ صبح روز گذشته بازار غیررسمی ارز با حضور پرتعداد متقاضیان خرید مواجه بود و در این فضا، دلار توانست تا محدوده 24 هزار و 800 تومانی پیشروی کند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

با این وجود، از اواسط روز قبل خریداران دلار از بازار خارج شدند و هیجان فروش در بازار شکل گرفت. با افزایش فروش‌ها، قیمت دلار به یکباره سطح 24 هزار و 500 تومانی را از دست داد و تا محدوده 24 هزار و 50 تومان پایین رفت. ساعت 4 بعدازظهر، اسکناس آمریکایی در بازار آزاد با قیمت 24 هزار و 100 تومان مورد معامله قرار گرفت که 50 تومان از روز شنبه بیشتر بود، ولی فاصله 800 تومانی با سقف قیمت روز شنبه داشت.

چرا قیمت دلار ناگهان افت کرد؟

به گفته فعالان بازار ارز، برخی واسطه های ارزی از اواسط روز گذشته اقدام به سودگیری از خریدهای قبلی کردند و همین عامل، زمینه‌ساز افت قیمت دلار شد. برخی معامله گران بازار نیز معتقدند نوسان‌گیران با ایجاد هیجان درباره عزل و نصب رئیس کل قبلی و جدید بانک مرکزی توانستند بخشی از ضررهای قبلی خود را جبران کنند. در واقع طبیعی بود که پس از چنین افزایشی، برخی از معامله‌گران اقدام به سودگیری کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز