تعطیلات نیمه خرداد 1400 و چند گزینه مُجاز برای سفر

بر اساس مصوبه ستاد کرونا سفر بین استانی در نیمه خرداد 1400 –  از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۲خرداد ۱۴۰۰، تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۷خرداد‏۱۴۰۰ – بدون توجه به رنگ بندی‌ کرونایی شهرها ممنوع و مشمول جریمه 1 میلیونی و 500 هزار تومانی است اما گزینه های مجاز برای سفر نیز در این ایام وجود دارد.

به گزارش کاماپرس، از روز سه شنبه  14 خرداد 1400 سیل سفرهای نیمه خرداد آغاز می شود چرا که برخی هم‌وطنان روز چهارشنبه و پنجشنبه را نیز  با استفاده از مرخصی یا تعطیل کردن کسب وکار خود ، به تعطیلی روز شنبه هفته بعد می افزایند و به این ترتیب با تعطیلی روز جمعه، یک تعطیلی 4 روزه برای سفر برای خود مهیا می کنند.

در ابتدا باید گفت به دلیل شرایط کرونایی سفر در  ایام تعطیلات نیمه خرداد 1400 کلا ممنوع شده و به عبارت دقیق تر سفر بین استان ها از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۲خرداد ۱۴۰۰، تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۷خرداد‏۱۴۰۰ بدون توجه به رنگ بندی‌ کرونایی شهرها ممنوع است و جریمه های سنگینی دارد اما هم وطنان برای سفر گزینه هایی مُجاز هم دارند، البته باز هم اکیدا توصیه می شود برای مبتلا نشدن به کرونا از خیر همین گزینه ها هم بگذریم.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

الف) سفر از طریق پایانه اتوبوس و تاکسی های بین شهری

آریاک سفر

اتوبوس های مستقر در پایانه های مسافری در شهرهای مختلف در طول این بازه( 14 تا 17 خرداد 1400) تردد و سفر را برای هم وطنان به تمام مناطق کشور را میسر می کنند. تاکسی سواری های بین شهری نیز در پایانه های و مبادی خروجی شهرها مسافران را به مقاصد دور و نزدیک منتقل می کنند. از این امکان ها می توان برای سفرهای ضروری استفاده کرد گرچه بسیاری افراد معتقدند سفر با خودروی شخصی از نظر ریسک ابتلا به کرونا از سفر با اتوبوس کم خطرتر است.

۲. سفر هوایی

سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین های بخش خصوصی و همچنین ایران ایر به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی دولتی ایران ممنوعیت خاصی برای سفر با هواپیما در تعطیلات نیمه خرداد ۱۴۰۰ اعلام نکرده و سفر به کیش، قشم، بندرعباس و دیگر شهرهای کشور همچنان در این تعطیلات دایر است. زمزمه هایی در مورد رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در هواپیماها در برخی موارد به گوش می رسد که اگر مصمم به سفر در این ایام با هواپیما هستید باید با آن کنار بیایید.

۳. سفر ریلی

شرکت راه آهن هم محدودیتی برای سفرهای ریلی در خرداد 1400 تکلیف نکرده و گزینه سفر با قطار برای متقاضیان سفر در این ایام روی میز است. از ظواهر و شواهد پیداست که سفر با قطار به دلیل بالا بودن تعداد افراد حاضر در این وسیله نقلیه از نظر ریسک ابتلا به کرونا، پرخطر است اما ستاد ملی مقابله با کرونا چنین عقیده ای ندارد.

در پایان لازم است باز هم  تاکید کنیم که سفر در نیمه خرداد 1400 با توجه به وضعیت کرونایی – حتی سفرهای مجاز – انتخابی عقلانی نیست و و پرهیز از سفر انتخابی بسیار ایمن تر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تعطیلات نیمه خرداد 1400 و چند گزینه مُجاز برای سفر

  1. هلیا گفته:

    اینها دندونهای ملت و شمردن!
    میدونن که چجور ملتی هستن.برای همین تعطیل میکنن چند روز که مردم هجوم بیارن برای سفر،بعد میان تردد به شهرها رو ممنوع اعلام میکنن که بتونن جریمه های میلیونی کنن توی چند روز پی در پی.
    واقعا که شیطان واقعی خود خود خود این حکومته!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز