سقوط سکه به زیر 10 میلیون تا شروع ریاست جمهوری بایدن

لست سکند

در حالی که روز گذشته قیمت سکه با افت قابل توجهی مواجه شد و از نیمه  کانال 11 میلیون عقب نشست یک کارشناس بازار طلا و ارز با ارائه تحلیلی از سقوط قیمت سکه به زیر 10 میلیون تا زمان آغاز ریاست جمهوری بایدن خبر داد.

به گزارش کاماپرس، پیش بینی وضعیت بازار سکه این روزها به دغدغه افراد زیادی تبدیل شده چرا که سرمایه ها و پس اندازهای فراوانی به سکه تبدیل شده و در خانه ها نگهداری می شود. چنانچه صاحبان این سرمایه ها حس کنند کاهشی که در روند بازار مشاهده می شود ادامه دار خواهد بود در فروش سکه های خود تعلل نمی کنند.

از سوی دیگر نفع نوسان گیران بازار سکه اغلب در جهش های ناگهانی این کالا است که و آنها کمتر تمایل دارند بازار کاهشی باشد.

نرخ تعادلی سکه و دلار چقدر است؟

یک کارشناس بازار ارز و طلا در گفتگو با روزنامه همشهری پیش بینی های قابل تاملی را درباره آینده بازار سکه ارائه کرده است. وی می گوید:  بازار طلا و سکه ایران بیش از آن که تحت تاثیر قیمت اونس جهانی طلا باشد تحت تاثیر نرخ برابری دلار به ریال است. در حال حاضر با انتخاب بایدن به عنوان رئیس ‌جمهور آمریکا قیمت دلار روند نزولی دارد و این روزها در محدوده 25هزار تومان است. انتظار می‌رود قیمت دلار از این هم پایین‌تر برود.

راز آسمان پایتخت

وی افزوده است: تا زمانی که بایدن رسما سکان ریاست جمهوری آمریکا را در دست بگیرد، روند نزولی نرخ دلار نیز در کشور ما ادامه خواهد داشت و با آغاز کار بایدن یک کاهش آخری را خواهیم داشت و ممکن است دلار حوالی 20هزار تومان تثبیت شود. با دلار 20هزار تومانی طبیعتا طلا می‌تواند بیش از قیمت‌های کنونی کاهشی باشد.

حسین اسدی نیا در پاسخ به این پرسش که امکان سقوط سکه به زیر 11میلیون تومان وجود دارد، گفته است: بله این امکان کاملا وجود دارد و شخصا معتقدم حتما این اتفاق می‌افتد و حتی ممکن است قیمت‌سکه پایین‌تر از 10میلیون تومان هم برود.

وی تصریح کرده است که با وجود احتمال سقوط سکه به زیر 10 میلیون نرخ تعادلی سکه بین 10 تا 11میلیون تومان است.

اسدی نیا این راهم گفته است که نرخ تعادلی دلار به اعتقاد وی در محدوده 22 تا 24 هزار تومان است، و بعد از تثبیت کوتاه‌مدت دلار در قیمت 20هزار تومان، آرام آرام قیمت به نرخ تعادلی که همان 22 تا 24هزار تومان است برمی‌گردد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز