سفر با قطار یا هواپیما ؛ امتیازات کدام بیشتر است؟

قطار یا هواپیما_کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سفر با قطار یا هواپیما به آیتم‌های زیادی همچون شرایط و نیاز مسافر بستگی دارد. با این حال به صورت کلی در مسافرت‌های طولانی، سفر با هواپیما سریع‌تر و به‌صرفه‌تر است. از طرف دیگر سفر با قطار هم مزایایی دارد که آن را برای برخی مسافران جذاب‌تر می‌کند.

به گزارش کاماپرس سفر با قطار فرصتی بیشتر برای لذت بردن از مناظر فراهم می‌کند. قطار گزینه بهتری برای سفرهای گروهی و خانوادگی است، چراکه امکان هم‌سفری و گفتگو در طول مسیر را فراهم می‌کند. در برخی موارد نیز سفر با قطار نسبت به هواپیما ارزان‌تر است. در کل انتخاب بین قطار و هواپیما بستگی به اولویت‌ها و شرایط سفر و مسافر دارد.

مقایسه سفر با قطار یا هواپیما

مسافت سفر: برای مسافت‌های طولانی، هواپیما گزینه سریع‌تر و بهتری است؛ اما برای مسافت‌های کوتاه‌تر، قطار انتخاب بهینه تری است. هواپیما سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل است و امکان رسیدن به مقاصد دور را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

راحتی: سفر با هواپیما در مقایسه با قطار راحت‌تر است. امکانات و خدمات رفاهی بهتری در هواپیما وجود دارد. ولی قطار فضای بیشتری برای نشستن و خوابیدن دارد و امکان تعامل با مسافران را نیز فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

امنیت: قطار یکی از امن‌ترین وسایل حمل‌ونقل در دنیا است.

هزینه: در برخی موارد، سفر با قطار نسبت به هواپیما ارزان‌تر است.

در کل سرعت، راحتی، امنیت و دسترسی به مقاصد دور از جمله عواملی هستند که سفر با هواپیما را در بسیاری از مواقع به گزینه بهتری تبدیل می‌کنند.

قطار یا هواپیما_کاماپرس

تفاوت‌های اصلی بین سفر هوایی و زمینی

سفر با هواپیما در مقایسه با مسافرت زمینی در مسافت‌های طولانی کمترین انرژی جسمانی را از مسافران می‌گیرد. در هواپیما نیازی به حرکت فیزیکی در طول سفر نیست و مسافران در صندلی‌های خود راحت می‌نشینند.

در سفرهای زمینی با اتوبوس یا قطار، مسافران باید برای بلند شدن از صندلی، رفتن به سرویس بهداشتی و حرکت در داخل وسیله نقلیه تلاش جسمانی بیشتری انجام دهند. این تلاش در مسافت‌های طولانی باعث خستگی بیشتری می شود.

در هواپیما، مسافران تنها برای سوار و پیاده شدن و گذر از گیت های بازرسی حرکت می‌کنند؛ اما در سفرهای زمینی، مسافران باید برای بارگیری و تخلیه بار، پیاده‌روی در ایستگاه‌ها و سوار و پیاده شدن فعالیت بیشتری انجام دهند.

سفر با هواپیما به دلیل ارتفاع پرواز و عدم نیاز به حرکت فیزیکی، برای بسیاری از مسافران آسان‌تر و راحت‌تر است.

سریع‌تر بودن هواپیما نسبت به قطار این امکان را فراهم می‌کند مسیری را که ممکن است با قطار یا ماشین، چندین ساعت و یا حتی چندین روز طول بکشد با هواپیما به کمترین میزان کاهش دهید. در مجموع اگر زمانتان کم است و فرودگاه هم فاصله زیادی با شما ندارد، بهترین راه، سفر با هواپیما است.

امتیازات سفر با هواپیما

سودمندی سفر

از طرف دیگر اگر وقت کمتری را برای مسیر بگذارید، مدت زمان بیشتری را در مقصد موردنظرتان خواهید بود و این فرصت را دارید که وقت بیشتری برای گشت‌وگذار در شهر یا کشور مقصد داشته باشید، از جاهای بیشتری دیدن کنید و تجربیات بیشتری از سفر خود به دست بیاورید.

امنیت در سفر با هواپیما

سفر با هواپیما هم یکی از ایمن‌ترین راه‌های سفر است. با این که سوانح هوایی بسیار وحشتناک هستند، اما تعداد آن‌ها بسیار کمتر از حوادث زمینی مثل رانندگی است.

امکانات سفر با هواپیما

امکاناتی که در سفر با هواپیما وجود دارد در سفر با وسایل نقلیه دیگر وجود ندارد. برای مثال در پروازهای درجه شامل امکاناتی نظیر ماساژور، تخت خواب، حمام، تلویزیون لمسی، اینترنت، سیستم سرگرمی و سیستم گرمایشی و سرمایشی در اختیار مسافران قرار دارد.

 صرفه‌جویی در هزینه‌های کودکان

یکی دیگر از مزایای سفر با هواپیما تخفیف‌هایی است که برای بلیط کودکان زیر ۲ سال در نظر می‌گیرند، ۹۰ درصد برای کودکان کمتر از دو سال و برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال، ۲۵ درصد تخفیف اعمال می‌شود. در سفر با قطار برخلاف هواپیما محدودیتی برای میزان بار وجود ندارد و با هر وزن و به هر تعدادی که بخواهید می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی، در قطار چمدان داشته باشید.

امتیازات سفر با قطار

محل ایستگاه راه‌آهن

فرودگاه‌ها اصولا از شهر چندین کیلومتر فاصله‌ دارند، ایستگاه‌های راه‌آهن برعکس معمولا در مرکز شهر هستند؛ بنابراین دسترسی به آن‌ها بسیارآسان تر است و برای رسیدن به آنجا نیاز به پرداخت هزینه اضافی ندارید و زمان زیادی از شما گرفته نمی شود.

عدم اتلاف وقت در ایستگاه راه‌آهن

بر خلاف فرودگاه‌ها که باید مدت زمان زیادی را در صف‌های بازرسی در انتظار بمانید، در سفر با قطار نیاز نیست که از چند ساعت قبل درراه آهن حضورداشته باشید. برای سفر با قطار تنها باید بلیط تهیه کنید و سوار شوید.

میزان فضای بیشتر در سفر با قطار

در سفر با قطار چه با قطارهای کوپه‌ای و چه با قطارهای اتوبوسی میزان فضایی که برای مسافران در نظر گرفته‌شده، بسیار بیشتر است. صندلی‌های قطار بزرگ‌تر از هواپیما هستند و فضایی که برای جلوی پای مسافران در نظر گرفته‌شده بسیار بزرگ‌تر است. صندلی‌های قطار همگی تخت شو هستند و جلوی هر صندلی میزی برای راحتی مسافران قرار داده‌شده است، در حالی که این امکان در هواپیما فقط برای ردیف‌های فرست کلاس و یا بیزینس کلاس وجود دارد. در نتیجه مسافران در قطار راحت‌تر می‌توانند استراحت کنند.

قطار یا هواپیما_کاماپرس

برنامه‌ریزی دقیق‌تر در سفر با قطار

معمولا در برنامه قطار تاخیری و یا کنسلی کمتری وجود دارد؛ و برنامه قطارها به طور منظم‌تر انجام می‌شود؛ اما امکان تاخیر و کنسلی در رابطه با سفر با هواپیما بسیار بیشتر اتفاق می‌افتد. در نتیجه در سفر با قطار برنامه‌ریزی دقیق‌تری می‌توان داشت.

انتهای پیام

روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز