سریعترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۳

تور لحظه آخری-کاماپرس

تلاش برای تولید سریع‌ترین خودروی جهان همواره یک نیروی محرکه برای خودروسازان بزرگ بوده است. رکورد ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در اوایل قرن شکسته شد و پس از آن در دهه هفتاد میلادی شاهد شکستن سد ۳۲۱ کیلومتر در ساعت بودیم.

کاماپرس در این مطلب به معرفی سریع‌ترین خودروی‌های سال 2023 می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. کونیگزگ جِسکو (Koenigsegg Jesko)

طراحی کونیگزگ جسکو با وزنی معادل ۱.۳ تن از یک جت جنگنده الهام‌ گرفته شده است. این خودرو به لطف موتور ۵ لیتری هشت سیلندر توئین توربو قادر است به سرعت باورنکردنی ۵۳۱ کیلومتر در ساعت برسد، بنابراین سریع‌ترین ماشین سال لقب خواهد گرفت.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

۲. بوگاتی بولاید (Bugatti Bolide)

بوگاتی پیش از این در سال ۲۰۱۹ از سد ۴۸۲ کیلومتر در ساعت گذشته بود، اما این بار نشان داد به دنبال رکوردی بالاتر است. بوگاتی بولاید با موتور ۸ لیتری چهار توربو W16 خود ۱۸۲۵ اسب بخار قدرت دارد و کمی سنگین‌تر از ۱.۲ تن است. حداکثر سرعت برای این خودرو بیش از ۴۹۸ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

۳. هنسی ونوم اف۵ (Hennessey Venom F5)

در سال ۲۰۱۷، هنسی سرانجام مدل ونوم اف۵ را به بازار عرضه کرد که از یک موتوز هشت سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربو بهره‌مند شده است. این خودرو حدود ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت داشته و طبق ادعاها می‌تواند به سرعت بالای ۴۹۸ کیلومتر در ساعت برسد.

۴. اس‌پی اتوماتیو کی‌آس – نسخه زیرو گرویتی (SP Automotive Chaos Zero Gravity Version)

شرکت یونانی اسپیروس پانوپولوس سال گذشته از خودروی اس‌پی اتوماتیو کی‌آس رونمایی کرد که با کمک فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده بود. نسخه برتر آن با نام «زیرو گرویتی» یا «جاذبه صفر» با بهره‌مندی از یک موتور ده سیلندر توئین توربو ۴ لیتری و هیبریدی قدرتی معادل ۳۰۶۴ اسب بخار تولید خواهد کرد، همچنین می‌تواند به حداکثر سرعت بیش از ۴۹۸ کیلومتر در ساعت برسد.

۵. بوگاتی شیرون سوپراسپرت +۳۰۰ (Bugatti Chiron Super Sport 300+)

تا جولای ۲۰۲۳، بوگاتی شیرون تنها خودرویی بود که موفق شد رسما از مرز سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت عبور کند‌. این رکورد افسانه‌ای با کمک موتور ۸ لیتری چهار توربو W16 صورت گرفت که به آن ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت می‌بخشد. حداکثر سرعت ثبت شده برای این خودرو نیز معادل ۴۹۰ کیلومتر در ساعت است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز