طرح جدید تویوتا برای خودروهای برقی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خبرها حاکی از آن است که شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک خودروی الکتریکی جدید با برد هزار و ۴۵۰ کیلومتر و زمان شارژ ۱۰ دقیقه‌ای است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این شرکت اخیرا از طرح‌هایی برای فناوری باتری‌های حالت جامد خود رونمایی کرد که می‌توانند برد خودروهای برقی را تا ۲۰ درصد افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

باتری‌های حالت جامد برخلاف باتری‌های لیتیوم یونی قابلیت کاهش زمان شارژ، افزایش ظرفیت و کاهش خطر آتش‌سوزی را برای خودروها به ارمغان می‌آورند. با این حال تولید عمده آن‌ها همواره با مشکلاتی مواجه بوده است.

راز آسمان پایتخت

تویوتا ادعا می‌کند پیشرفتی در تولید این باتری‌ها داشته و به‌زودی آن را به مرحله تولید عمده خواهد رساند، این شرکت ادعا کرد در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ دو نسل جدید از این باتری را نیز ارائه خواهد کرد.

نوآوری تویوتا خبر خوش بزرگی برای دوست‌داران خودروهای این شرکت و فعالان محیط زیست به شمار می‌رود. چرا که علاوه بر قیمت پایین‌تر و صرفه‌جویی در زمان شارژ، سایر رانندگان را به خودروهای برقی علاقمند می‌کند.

اولین نسخه این خودروها تا سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد که قادر است تنها با ۱۰ دقیقه شارژ، راننده و سرنشینان را از نیویورک تا شیکاگو برساند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز